تهران- ایرنا- معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تلاش تولیدکنندگان دارو در ایران اسلامی، در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد از واردات دارو بی‌نیاز هستیم.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی حسین رعیتی فرد» در مراسم رونمایی از محصولات جدید شرکت کارخانجات داروپخش، اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی ۷۵ درصد داروی مورد نیاز کشور را وارد می‌کردیم، اما اکنون با تلاش شرکت‌های دارویی در حوزه تحقیقات و تولید، توانستیم بیش از ۹۵ درصد از واردات دارو بی‌نیاز شویم.

وی با تبریک دهه مبارک فجر گفت: کارخانه دارو پخش در سال‌های قبل از انقلاب، وارد کننده دارو بود و فقط بسته‌بندی را انجام می‌داد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، این کارخانه با تلاش نیروهای متخصص، متعهد و دانشمند، توانست درزمینه تولید محصولات دارویی به بالندگی برسد. 

رعیتی فرد با اشاره به توطئه‌های دشمن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی و... در سال‌های پس از انقلاب بیان داشت: دشمن وقتی نتوانست در این عرصه‌ها آسیبی بزند، از راه تحریم‌های اقتصادی وارد شد.

وی افزود: دشمن تلاش کرد با تحریم و انواع توطئه‌ها، تولید ایران را به چالش بکشد و در این زمینه از هر ظرفیتی استفاده کرد.

معاون وزیر کار گفت: دشمن هر جایی دید که تولیدگران می‌توانند به خودکفایی برسند، تلاش کرد آسیب بزند و ضربه وارد کند. 

رعیتی فرد ادامه داد: دشمن حتی در زمان همه گیری کرونا تلاش کرد، دارو را نیز تحریم کند، ولی با تلاش تولیدگران خوب ایرانی این تلاش‌ها ثمری نداشت.