تهران - ایرنا - آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی و پتروشیمی وزارت نفت با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومان، با حضور رییس‌جمهور برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، طرح‌های پتروشیمی و گازرسانی وزارت نفت که با اعتباری ۴۰ هزار میلیارد تومانی اجرا شده‌اند، به‌طور مجازی در ۵ استان کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خوزستان و فارس افتتاح شد.

در این مراسم که با حضور آیت‌الله رئیسی در شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، طرح‌های گازرسانی به ۱۴ شهر، یک‌هزار و ۴۵۹ روستا و چهار هزار و ۱۰۴ واحد صنعتی و طرح «پتروکیمیای ابن‌سینا» و ۱۱ طرح انتقال گاز افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

رییس‌جمهور همچنین دستور آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۰ شهر، یک‌هزار و ۲۳۹ روستا و یک‌هزار و ۳۵۱ واحد صنعتی با محوریت مناطق کم‌برخوردار و ۸ طرح انتقال گاز را صادر کرد.

وی در ارتباط تصویری با محل افتتاح پروژه‌ها در ماهشهر خوزستان، نوسود کرمانشاه و ارسنجان فارس در جریان روند اجرایی طرح‌های انجام شده در این مناطق قرار گرفت.

رییس‌جمهور همچنین با حضور در مرکز مدیریت کنترل و نظارت بر تولید، انتقال و مصرف گاز (دیسپاچینگ) با ارائه گزارش جواد اوجی وزیر نفت و مسئولان این مرکز، از وضعیت تولید و مصرف گاز در سراسر کشور مُطّلع شد.

بر اساس این گزارش، با اقدامات جهادی انجام شده در حوزه نفت و گاز، از ابتدای امسال به‌رغم سرمای هوا و رکوردزنی مصرف گاز خانگی، هیچ‌گونه قطعی و اُفت در بخش گاز خانگی وجود نداشته است. همچنین با وجود افزایش مصرف گاز در بخش صنعتی، میزان قطعی آن نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.