همدان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: براساس هماهنگی های انجام شده و دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان، قهرمانان مسابقات جهانی و المپیک پاداش های قابل توجه و ویژه از جمله زمین برای ساخت مسکن دریافت می‌کنند.

«حمید سیفی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برهمین اساس مدال آوران ورزشی در رقابت های جهانی و المپیک برای بهره مندی از این مزیت و دریافت زمین با تشکیل پرونده و انجام مراحل اداری به اداره کل مسکن و شهرسازی استان همدان معرفی می‌شوند.

وی افزود: یکی دیگر از مزایای درنظر گرفته شده برای قهرمانان مسابقات ورزشی، تامین شغل به عنوان یک دغدغه جدی ورزشکاران است که این موضوع هم به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد.

سیفی ارایه خدمات رایگان به قهرمانان ورزشی و ملی پوشان از جمله استفاده از پایگاه قهرمانی و اماکن ورزشی را از دیگر خدمات حمایتی موردنظر برای ملی پوشان و قهرمانان ورزشی عنوان کرد.

سیفی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای حضور قدرتمند ورزشکاران همدانی در بازی‌های آسیایی چین و المپیک ۲۰۲۴ پاریس، گفت: ورزشکاران این استان در رشته های دوچرخه سواری، تنیس روی میز، قایقرانی، تیراندازی و دو ومیدانی ظرفیت بسیار زیادی برای حضور در تیم ملی کشور برای اعزام به این رقابت ها دارند.

به گفته وی، ستاد هماهنگی مسابقات المپیک و بازی‌های آسیایی در استان همدان فعال شده و این ستاد به صورت هفتگی با هیات‌های ورزشی استان جلسات تخصصی در خصوص برنامه ریزی و آماده سازی ورزشکاران با هدف حضور موفق در رقابت ها را دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در خصوص حمایت مالی از هیات‌های ورزشی نیز گفت: اعتبار مناسبی در حوزه های عمرانی و جاری به بخش ورزش استان همدان اختصاص داده شده که این اعتبار به تناسب و براساس برنامه در قالب کمک های مالی به هیات‌های ورزشی پرداخت خواهد شد.

سیفی در خصوص تیم فوتبال پاس همدان نیز گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان همدان هیچ گونه حمایت مالی از این باشگاه ندارد ولی در زمینه تامین و توسعه زیرساخت های موردنیاز برای تقویت تیم آماده هرگونه کمک و همکاری است.

استان همدان دارای ۵۰ هیات ورزشی و بیش از ۸۵ هزار ورزشکار سازمان یافته است.