«یعقوبعلی نظری» روز چهارشنبه و در مراسم بهرهبرداری از طرحهای تقاطع غیرهمسطح خلیجفارس و ۴۱ طرح شهری دیگر در حوزههای هوشمندسازی خدمات شهروندی، احداث بوستانهای محلی، ساخت و تجهیز اماکن فرهنگی و خدماتی افزود: فرصت خدمتگزاری بسیار کوتاه است و باید از آن بیشترین بهرهبرداری صورت گیرد تمام اقدامات و فعالیتهایی که انجام میشود باید مورد رضایت خداوند قرار گیرد و نیت مسوولان نیز رضایت الهی است و بر همین اساس رضایت الهی درکنار رضایت مردم دیده شود.
اولویتهای اصلی شهر مشهد اتمام پروژههای نیمهتمام است
«سید عبدالله ارجایی» شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: در مجموعه کلان شهری یکی از مشکلات اصلی موضوع ترافیک و حمل و نقل است و سیاست اصلی ما بر حمل و نقل کرامت محور و توسعه حمل و نقل عمومی و پاک است.
وی افزود: یکی از مشکلات شهر مشهد در ارتباط و اتصال شرقی-غربی و شمالی -جنوبی است و نیاز به یک جمعکننده اصلی در آن احساس می شود تا ارتباط بین نقاط مختلف شهر به خوبی برقرار شود و حجم ترافیک، آلودگی هوا و زمان سفر نیز کاهش یابد ضمن اینکه حمایتهای دولتی در توسعه حمل و نقل پاک منجر به پرداخت کمتر یارانه از سوی دولت به مردم خواهد شد که بر این اساس توافقاتی با استاندار خراسان رضوی صورت گرفته است.
شهردار مشهد بیان کرد: یکی از اولویت های اصلی شهر مشهد اتمام پروژههای نیمهتمام است و بر همین اساس طرح هایی که به صرفه تر برای مردم هستند بزودی به بهرهبرداری خواهد رسید. از سوی دیگر طرح های ترافیکی بلافاصله زیر بار ترافیک قرار می گیرد و منتظر برنامه افتتاحیه برای آنها نخواهیم بود.
وی گفت: اهتمام به پرداخت بدهی ها و معوقات مالی به پیمانکاران وجود دارد زیرا آنها بازوی اجرایی شهرداری در اجرای طرح ها هستند که با یک درک متناسب می توان مشکلات را بر طرف کرد.
ارجایی با اشاره به اینکه سازندگی در شهر ادامه خواهد داشت، افزود: باید شبکه ریلی شهر را با سرعت بیشتری گسترش دهیم تا مسافران در مبادی ورودی بتوانند به حرم رضوی دسترسی مناسب داشته باشند، دولت در موضوع توسعه حمل و نقل شهری سهمی را برای خود پذیرفته است و امیدوارم بتوانیم در توسعه ناوگان اتوبوسرانی مشهد تغییر چشمگیری ایجاد کنیم.
اصلاح بودجه به نفع مردم حاشیه شهر
«ایمان فرهمندی» رییس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای شهر مشهد نیز گفت: خود را متعهد میدانیم که طرح هایی که منجر به خدمات بهتر به مردم میشود در اولویت قرار دهیم تا شیب خدمات به سمت نیازهای واقعی مردم سوق پیدا کند.
وی افزود: در اصلاح بودجه ۱۴۰۰ شهرداری مشهد ۳۸ درصد آن برای مناطق حاشیه و کمتر برخوردار شهری در نظر گرفته شده است. نگاه شورای شهر به اتمام طرح هایی است که از سال های گذشته آغاز شد و با پایان یافتن آنها برخی از مشکلات شهری نیز مرتفع خواهد شد.
وی ادامه داد: امروز هم شاهد بهرهبرداری یکی از طرح ها هستیم که دستاورد مهم آن برای مردم کوتاه شدن زمان دسترسی، کاهش اتلاف وقت، کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت است.
رییس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای شهر مشهد بیان کرد: از خصوصیات منطقه ۲ شهر مشهد حجم ترافیک بالا در این محدوده است که منجر به کاهش کیفیت هوا شده و امیدواریم با راهاندازی طرح های ترافیکی بتوانیم تاثیر مثبتی در کیفیت هوای این منطقه ایجاد کنیم.
«سید خلیل منبتی» معاون عمران حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز با اشاره به اقدامات انجام شده برای افتتاح طرح تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس گفت: ساخت طرح تقاطع غیرهمسطح خلیجفارس آبانماه پارسال، با توجه به حجم بالای ترافیک در محدوده مجیدیه و بزرگراه آیتالله هاشمی رفسنجانی در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: بر همین اساس و با هدف تسهیل رفت و آمد مردم، پاسخگویی به تمامی رفت و آمدهای جنوب به شمال و کاهش ترافیک این منطقه احداث پروژه خلیج فارس در سه مرحله زیرگذر آبان ماه مورد بهرهبرداری قرار گرفت و میدان آن نیز از چند روز قبل زیر بار ترافیک رفته است و پل روگذر هم تا سال ۱۴۰۵ مورد اجرا قرار خواهد گرفت، برنامه ریزی شده است برای این طرح دو دستگاه پل بتنی سازه با ۱۱۶ حلقه شمع کار شده است. طول پروژه هزار متر، طول دیوار هزارو ۵۰۰ متر و ۴۵ هزار تن آسفالت هم در مجموع با هزینه بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.
معاون شهردار مشهد بیان کرد: در اجرای برنامه ها مشکلات غیرقابل پیش بینی همچون، تعارضات، دکل های ارتباطی و خطوط فاضلاب شهری، مشکلات مالی و بارشها و نزولات آسمانی وجود دارد که باعث میشود برخی از طرح ها در زمان پیش بینی شده گشایش نیابد.