تهران -ایرنا – وزیر آموزش و پرورش با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) و گلزار شهدای پیشوا ، به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس این شهرستان ادای احترام کرد.

به گزارش ایرنا ، یوسف نوری که روز پنجشنبه به منظور افتتاح چندین پروژه آموزشی و سخنرانی در جمع فرهنگیان جنوب‌شرق تهران به  این بخش از استان تهران سفر کرده ، با حضور در صحن مطهر حضرت امامزاده جعفر(ع) برادر بلافصل امام رضا (ع) و تقدیم گل به مزار شهیدان، با آرمان های شهدای والامقام انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای حرم تجدید میثاق کرد.

افتتاح مدارس خیرّساز استثنایی فرزندان امام علی(ع) و زنده یاد موجانی، دیدار با فرهنگیان شهرستان پیشوا، شرکت در مراسم افتتاحیه دهمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب ورامین و اتحادیه انجمن‌های اسلامی، دیدار با دانش‌آموزان اعضای مجلس دانش‌آموزی و بسیج دانش‌آموزی و تشکل‌های دانش‌آموزی ورامین، افتتاح مدرسه خیّرساز مهدی رضا بیک شهرستان قرچک، سخنرانی در جمع فرهنگیان و تقدیر از خیرین مدرسه ساز این شهرستان از جمله برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در سفر به شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران است.

شهرستان پیشوا ، مبداء قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ است و مردم این شهرستان در ۱۵ خرداد آن سال که مصادف با سومین روز از شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) بود ، با اطلاع از دستگیری امام راحل ، کفن پوش و پای پیاده به سمت تهران حرکت کردند که در منطقه باقرآباد توسط مزدوران رژیم ستم شاهی به خاک و خون کشیده شدند.

مردم پیشوا در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ۳۰۰ شهید تقدیم اسلام کرده است. پیشوا با ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.