بجنورد-ایرنا- مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استاندار خراسان شمالی گفت: شهرداران در ۲۴ شهر معادل ۹۶ درصد از شهرداری های استان احکام خود را دریافت کرده و مشغول به خدمت شدند.

علیرضا باغچقی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  اعضای شورای اسلامی شهرهای استان بنا به وظایف قانونی شوراها به صورت رسمی شهرداران را انتخاب و برای دریافت حکم معرفی نموده اند که برای شهرداران ۲۴ شهر  احکام صادر شده است .
وی با بیان اینکه ۶ نفر از شهرداران منتخب در سمت خود ابقا شده اند خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر یکه سعود نیز شهردار را انتخاب کرده اند اما هنوز بدلیل فقدان شرایط احراز حکم آن صادر نشده است و با توجه به تصمیم برلی اخذ مجوز ویژه از وزیر کشور به وزارت ارسال و در انتظار تایید وزارت کشور است.
وی افزور: شهروندان در خانلق شیروان که به تازگی از روستا به شهر ارتقا یافته اولین شهردار خود را شناختند.
مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: بیش از ۶ ماه از فعالیت شورای اسلامی شهر به عنوان پارلمان محلی گذشته است و روند انتخاب شهردار و صدور احکام تقریبا پایان یافته است و شهروندان منتظر اجرای برنامه های شوراهای اسلامی و شهرداران دوره ششم هستند که امیدواریم دوره خوبی را برای مردم به ارمغان بیاورند .
خراسان شمالی ۲۵ شهرداری دارد.