تهران - ایرنا - « ایاد علاوی » رهبر ائتلاف « الوطنیه » و رئیس جبهه ملی « المدنیه » عراق با اشاره به اینکه این کشور به دلیل اختلاف های سیاسی مایه خنده جهانیان شده است نسبت به تشکیل «دولت ضعیف» در این کشور هشدار داد.

به گزارش ایرناف «ایاد علاوی» امروز ( شنبه ) در گفت و گو با خبرگزاری شفق نیوز گفت که اختلافات سیاسی داخلی بین شیعیان، سنی‌ها و کردها باعث ایجاد یک دولت از هم گسیخته و ناتوان خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما امیدواریم اوضاع سیاسی در عراق در روزهای آینده بهبود یابد، افزود: به دلیل اطلاع از نتایج انتخابات ما از مدت ها قبل تصمیم گرفتیم که وارد این انتخابات نشویم. 

رهبر ائتلاف « الوطنیه » اظهار داشت: عراق به دلیل اتفاقاتی که در روند سیاسی در حال رخ دادن است مورد تمسخر جهان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه جریان « صدر » قادر به تشکیل دولت اکثریت نیست و ثلث معطل وجود دارد، بیان کرد: موضوع اکثریت سیاسی نیست، بلکه می خواهیم دولت، اکثریت و در عین حال مورد توافق باشد. 

علاوی بر همسویی با نیروهای سیاسی برای تشکیل دولت تاکید کرد و افزود: ما جزئی از تشکیل دولت نیستیم اما برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها بین طرف های سیاسی تلاش می‌کنیم.