بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: نیروی انسانی در بدنه دستگاه‌های اجرایی ماحصل سال ها تلاش نظام جمهوری اسلامی است که نباید بدون دلیل سوخت و یا بدون دلیل بزرگ شوند.

 به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز یکشنبه در مجمع عالی بسیجیان خراسان شمالی اظهار داشت: نیروی انسانی بدنه ادارات لشگری و اجرایی از سرمایه‌های ارزشی نظام اسلامی محسوب می شوند و سال ها در مناصب مختلف تجربه کسب کرده اند که باید حیثیت این افراد حفظ شود.
وی تصریح کرد: اگرچه افراد معدودی در سیستم اجرایی خلل وارد می کنند و با این افراد برخورد می شود.
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه مسئولان بستر حضور مردم در جامعه را فراهم کنند، افزود: مجمع عالی بسیجیان از اقشار مختلف جامعه تشکیل شده که به عنوان گروه‌های اندیشه ورز نقش مهمی از حضور مردم در بستر در جامعه ایفا می کند.
وی بیان کرد: نخبگان بسیجی خراسان شمالی توان تدوین و اجرای فعالیت‌های کارشناسی اسناد توسعه ای استان را دارند و این رویکرد مثبت را در جامعه ترویج و مردم را از از این مهم برخوردار می کنند.
امام جمعه بجنورد ادامه داد: مجمع عالی بسیجیان می تواند مطالب از مسئولان داشته باشد تا تحولی را از لحاظ ادراک عمومی جامعه ایفا کنند و آن را به بطن جامعه ترویج دهد.
وی، بسیج اقشار بانک اطلاعات نزروی انسانی محسوب می شود، ادامه داد:  این نهاد مردمی نقش مهمی در شناسایی کارشناسان و نیروی انسانی استان ایفا می‌کند که باید از این سرمایه به خوبی محافظت کنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مجمع بسیجیان باید نسبت به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی حساس باشد و از استقلال و آزادی بعنوان بزرگترین دستاورد نظام دفاع کنند.
وی ادامه داد: به برکت انقلاب در حوزه های نظامی، پزشکی، هسته ای و هوا فضا به دستاوردهای بزرگی دست یافته ایم که باید قدر دانست و د  جهت ان تلاش کرد.
 بسیار بزرگی دست یافته این در حوزه پزشکی در اوج قرار داریم که باید از این دستاوردها دفاع و آن را قدر بدانیم.

امنیت ایران در سایه اقتدار نظامی 
فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی نیز در ادامه، توان نظامی را یکی از مهم‌ترین محورهای جمهوری اسلامی برای مقابله با تهدیدات دانست و گفت: امنیت ایران در سایه اقتدار نظامی در جهان ایجاد شده است.
اسماعیل فرجی اظهار داشت: مردم علی‌رغم مشکلات اقتصادی به صورت پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند و نشان دادند که تحریم‌ها توان جدایی مردم را از ارزش‌های انقلاب ندارد.
 وی افزود: حماسه ۲۲ بهمن هر ساله پرشور و خلاق برگزار می شود و عظمت این مکتب ارزشی را به جهانیان نشان می‌دهند.
فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی ادامه داد:  امروزه دشمنان جرات گزینه‌ نظامی به ایران را ندارتد و مطمئن باشید اگر کشور آمریکا در برآوردهای اطلاعاتی از شکست ایران مطمئن باشند، لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد هرچند که آنها از حضور مردم در صحنه و قدرت دفاعی کشور ما به خوبی آگاه هستند.
سردار فرجی عنوان کرد: سطه درگیری ما با دشمنان به نسبت گذشته بیشتر شده و این ما هستیم که سطح درگیری را در این لایه‌ها تعیین می‌کنیم.
وی، مجمع عالی بسیجیان را از  رویکردهای مهم اداری این نیروی مردمی دانست و گفت: این مجموعه به صورت شبکه و ساختاری شامل سه هزار رده و ۲۲ قشر به مردم نقش می‌دهد و توانسته فعالیت های مهمی را در این زمینه ارائه دهد.
فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی عنوان کرد: ۲۸۰ هزار بسیجی ثبت نام شده در سامانه آماده نقش آفرینی هستند که این حضور بیانگر عالی‌ترین سطح تاثیرگذاری در بین مردم است.
 وی بیان کرد:  به هر میزان فعالیت‌های علمی بسیج بیشتر باشد و این مجمع محل حضور نخبگان و اساتید دانشگاهی باشد، مشکلات قشر ضعیف جامعه را بهتر برطرف می کند.
 سردار فرجی گفت: طرح‌های علمی بسیج برگرفته از فعالیت های کاربردی و علمی بسیجیان است که انتظار داریم با این طرح‌ها مردم را در امور داخلی استان‌ها درگیر کنند.
مجمع عالی بسیجیان خراسان شمالی امروز دوشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسئولان و بسیجیان برگزار شد.