همدان- ایرنا- سرپرست فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز، گفت: شهرداری ملایر هر چه سریعتر نسبت به راه‌اندازی روز بازارها در نقاط شلوغ و با تراکم جمعیت بالای سطح شهر با هدف تامین رفاه و آسایش مردم اقدام کند.

به گزارش ایرنا؛ "حسین فارسی" روز یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان ملایر اظهار داشت: ۳۳ باب مغازه در بلوار ۱۵ خرداد ملایر توسط شهرداری احداث شده که فرصت بسیار خوبی برای فعالیت روز بازار در این نقطه از شهر است.

وی افزود: برهمین اساس در نقاط پرتراکم شهر همچون مسکن مهر و شهرک ولیعصر(عج) باید روز بازار ایجاد شود تا با فرا رسیدن ایام عید و خریدهای نوروزی، مشکلی در تامین مایحتاج شهروندان وجود نداشته باشد.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر ضمن تاکید بر تشکیل جلسات هفتگی ستاد تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک، تاکید کرد: تمامی موارد و مشکلات، نیازها و درخواست‌های متناسب با تامین کالاهای اساسی ویژه عید نوروز به صورت مکتوب مطرح شود تا از طریق استان مورد پیگیری قرار گیرد.

فارسی با بیان اینکه هیچ کمبودی در تامین کالاهای اساسی در بازار وجود ندارد، ادامه داد: تنظیم بازار و ثبات قیمت کالاها با جدیت در دستور کار مدیریت اجرایی استان و شهرستان است.

به گفته وی، تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود را باید برای تامین و توزیع به موقع کالاهای اساسی به ویژه در ایام عید به کار گیریم.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر بیان کرد: با افرادی که بخواهند اخلالی در بازار و روند تامین کالاهای اساسی مردم ایجاد کنند، به جد برخورد می‌شود.

فارسی بر لزوم تشدید و نظارت هر چه بیشتر گشت‌های مشترک و بازرسی‌ها برای تنظیم بازار عید تاکید کرد و افزود: با هرگونه اقدام در راستای احتکار کالا برخورد می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین میوه عید با قیمت مناسب و اقلام تنظیم بازار همچون برنج و گوشت انجام شود تا کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

به گفته سرپرست فرمانداری ویژه ملایر، میوه شب عید باید به طور مستقیم خریداری و قیمت‌گذاری مناسب شود تا دست دلالان و واسطه‌ها در این زمینه کوتاه شود.

به گزارش ایرنا؛ طبق اعلام تعاونی روستایی ملایر یک‌هزار و ۸۰۰ تُن میوه عید در استان همدان تامین شده که از این میزان ۳۰۰ تُن شامل ۱۰۰ تُن سیب و ۲۰۰ تُن پرتقال مربوط به شهرستان ملایر است.