مهاباد - ایرنا - فرمانده انتظامی بوکان گفت: با تلاش ماموران آگاهی این شهرستان فردی که در معامله املاک پنج میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ سلمان حیدری  روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: فردی که در سال های گذشته با جلب اعتماد شهروندان اقدام به کلاهبرداری کرده و متواری شده بود، با تلاش ماموران و هماهنگی های قضایی دستگیر شد.

وی افزود: متهم در سال‌های گذشته از یکی از شهروندان بوکانی، مبلغ پنج میلیارد ریال در خصوص معامله ملکی کلاهبرداری کرده بود که توسط پلیس آگاه شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی بوکان درخصوص پیشگیری از کلاهبرداری و جلوگیری از آن ادامه داد: شهروندان در زمان فروش املاک و یا خودرو  ابتدا از واریز کامل وجه اطمینان حاصل کرده  و صرفا به ارسال پیامک واریز و یا تصویر قبض که می تواند جعلی باشد اکتفا نشود.

وی اضافه کرد: در هنگام خرید کالا ، از اصالت کالا، هویت فروشنده و در خصوص املاک و خودرو نیز ابتدا اسناد هویتی ملک و خودرو را بررسی نموده و در مراکز مجاز مشاور املاک و خودرو  قولنامه و قرداد معتبر تنظیم  نمایند.

سرهنگ حیدری در خصوص خرید و فروش اینترنتی بیان کرد:در خرید و فروش‌های اینترنتی ، قبل از معامله از هویت و اعتبار و ادرس طرف مقابل اطمینان حاصل نمایید چرا که مشاهده شده  که گاها برابر تبلیغات فضای مجازی شهروندان  اقدام به سفارش کالا و واریز وجه نموده و متاسفانه کالایی دریافت نشده است.

عاملان قتل  جوان بوکانی توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد

فرمانده انتظامی بوکان از دستگیری عوامل نزاع و درگیری منجر به قتل جوان بوکانی در این شهرستان خبر دادو گفت:  در پی وقوع یک مورد نزاع و درگیری در بلوار کردستان که منجر به  فوت جوان ۲۳ ساله شد شناسایی و دستگیری عامل یا عاملین قتل در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ سلمان حیدری افزود: با تشکیل تیم ویژه مبارزه با جرایم جنایی و هدایت مستمر  عملیات پلیسی، عوامل دخیل در نزاع شناسایی و با هماهنگی قضایی ، مامورین طی یک اقدام منسجم و سریع، موفق به دستگیری پنج نفر در این ارتباط  شدند.

گفتنی است:  برابر اعلام شاکیان پرونده ، در غروب روز پنج شنبه هفته گذشته طی یک نزاع و ودرگیری در بلوار کردستان جوانی ۲۳ساله مصدوم و به بیمارستان منتقل و بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی و اعزام به ارومیه متاسفانه فوت می نماید.

بوکان با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجانغربی قرار دارد.