اراک - ایرنا - سرپرست کتابخانه های عمومی استان مرکزی گفت: کتابخانه مشارکتی «یار مهربان» با مشارکت اداره کل زندان‌های استان مرکزی در کانون اصلاح و تربیت شهرستان اراک با هدف توسعه فرهنگ مطالعه در بین زندانیان افتتاح شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سکینه خاتون مهدیان پور افزود: ۸۵ باب کتابخانه عمومی در استان مرکزی در حال ارائه خدمات به مخاطبان هستند که از این تعداد ۹ باب کتابخانه مشارکتی با همکاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی، نهمین کتابخانه مشارکتی استان مرکزی در کانون اصلاح و تربیت اراک آغاز به کار کرد تا زندانیان بتوانند از خدمات کتاب و کتابخانه استفاده کنند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: تاکنون چهار زندان استان مرکزی مجهز به کتابخانه مشارکتی شده‌اند و با راه‌اندازی کتابخانه در زندان‌ها، برنامه‌های فرهنگی از جمله جشنواره کتابخوانی رضوی، مسابقات کتابخوانی، نشست کتاب‌خوان برای زندانیان اجرا می‌شود.

 مهدیان پور افزود: با نهادینه کردن عادت به مطالعه در بین زندانیان استان مرکزی به ویژه جامعه هدف در کانون اصلاح و تربیت، گامی ارزشمند و تلاشی بزرگی برای اصلاح آنان و بازگشت به آغوش جامعه برداشته می‌شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌ها نیز در این مراسم گفت: اصلاح شخصیت کودکان و نوجوانان بزهکار، رسالتی خطیر بر دوش مربیان تعلیم و تربیت کانون‌های اصلاح و تربیت است و با ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می‌توان در این زمینه موفقیت‌هایی کسب کرد.

حجت الاسلام علی اکبری گفت: دامنه وظایف اصلاحی مجرمان زیر ۱۸ سال در حوزه توانمندسازی فکری و ارتباطی، فرهنگی، حرفه آموزی، مهارت‌های زندگی، اصلاح نواقص اخلاقی و سالم سازی جسمی و معنوی استوار است و باید این تغییرات برای مددجویان اثرگذار و پایدار باشد.

وی افزود: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، غنی سازی اوقات فراغت مددجویان و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، توسعه و ترویج ارزش‌ها و باورهای اخلاقی، ارتقای فرهنگ عمومی و به تبع آن کاهش آمار ارتکاب مجدد جرم، بالندگی و شکوفایی در سبک زندگی و خود باوری از اهداف راه اندازی کتابخانه «یار مهربان» است.

کتابخانه مشارکتی «یار مهربان» با همکاری و مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان مرکزی در فضایی به مساحت ۱۵۰ مترمربع در راستای تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و قوه قضائیه راه اندازی شده است.