تهران - ایرنا - نمایندگان پارلمان اردن در یادداشتی رسمی به رئیس پارلمان این کشور خواستار آپارتاید (نژاد پرستی) خواندن رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا، 25 نماینده پارلمان اردن با امضای یادداشتی تأکید کردند که رژیم صهیونیستی باید همسو با گزارش اخیر سازمان عفو بین‌الملل آپارتاید خوانده شود.

در این یادداشت آمده است: «با توجه به جنایات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین اعم از قتل و کشتار، کوچاندن، ادامه محاصره غزه و یهودی‌سازی قدس همانطور که در گزارش عفو بین‌الملل نیز ذکر شده و با توجه به اینکه فلسطین قضیه نخست اردن و تمامی کشورهای عربی است، از مجلس نمایندگان می‌خواهیم با تکیه بر مفاد این گزارش، رژیم اشغالگر قدس را یک دولت آپارتاید به حساب بیاورد».

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نمایندگان پارلمان اردن همچنین خواستار برملا کردن جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین در رسانه‌ها و درخواست از پارلمان‌های بین‌المللی و عربی و سازمان‌های حقوق بشری برای پیگیری این جنایات شدند.

نمایندگان پارلمان اردن این یادداشت را در حالی را امضا کرده اند که "یائیر لاپید" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره استفاده از کلمه «آپارتاید» برای توصیف سیاست اسرائیل در قبال فلسطینی‌ها هشدار داد. وی در صفحه توئیتر خود نوشت که استفاده از کلمه آپارتاید به ویژه در مورد کسانی که نژادپرستی را تجربه کرده‌اند، غیرقابل بخشش و غیرقابل تحمل است.

سازمان عفو بین‌الملل 12 بهمن ماه با انتشار گزارشی حملات صهیونیست‌ها در قبال فلسطینی‌ها را مصداق «نژاد پرستی» دانسته و اقدامات رژیم صهیونیستی را به عنوان رژیم نژادپرست در سرزمین‌های فلسطین و علیه شهروندان عرب محکوم کرده است.

رژیم صهیونیستی که ید طولایی در دستگیری، شکنجه و کشتار مردم فلسطین به ویژه زنان و کودکان فلسطینی دارد از زمان توقف جنگ ۱۲ روزه غزه، همواره از عمل به برخی تعهدات خود از جمله ورود کمک‌های مالی به غزه ممانعت می کند، به همین جهت گروه‌های مقاومت بارها نسبت به ازسرگیری درگیری‌ها در صورت ادامه این وضعیت، هشدار داده‌اند.