رشت - ایرنا - دبیر دومین جشنواره سالانه منجی گیلان بیان کرد: این جشنواره همزمان با فرا رسیدن ولادت حضرت قائم با محوریت موضوع شناخت امام زمان (عج) و ترویج فرهنگ مهدویت و تاثیر آن در زندگی فردی با رویکرد تولیدات هنری برگزار می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان حجت الاسلام و المسلمین سلیمان پورابراهیم  افزود: با توجه به اینکه آغاز و انجام سال ۱۴۰۰ با نیمه شعبان و جشن میلاد ولی عصر (عج) مزین شده است ، اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با همکاری ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان گیلان و با مسئولیت اجرایی موسسه فرهنگی و هنری صبح قلم گیل دومین جشنواره سالانه " منجی " را در روز پنج شنبه ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت برگزار می کند.

وی ، موضوع این جشنواره را شناخت امام زمان (عج) و ترویج فرهنگ مهدویت در زندگی فردی و اجتماعی عنوان و تصریح کرد : جمع آوری تولیدات فرهنگی و هنری با موضوع جشنواره ، شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی اصحاب فرهنگ و هنر فعال در این حوزه و تقدیر و حمایت از تولیدکنندگان آثار فرهنگی و هنری با محوریت امام زمان (عج) و فرهنگ مهدویت از اهداف برگزاری جشنواره « منجی » است .
 
حجت الاسلام پورابراهیم در خصوص بخش‌های جشنواره یادآور شد : بخش‌های جشنواره شامل کلیه آثار فرهنگی و هنری پیرامون موضوع جشنواره اعم از آثار پژوهشی (کتاب ، مقاله) ، آثار ادبی (شعر، دلنوشته، متن ادبی ، داستان)، هنرهای نمایشی و سینما(تئاتر ، فیلم کوتاه و بلند) ، تولیدات رسانه‌ای (خبر ، گزارش ، سرمقاله و یادداشت)، هنرهای ترسیمی و تجسمی (خوشنویسی ، عکاسی ، طراحی ، نقاشی ، مجسمه‌سازی)، تولیدات چند رسانهای شنیداری و دیداری (پادکست ، پوستر و تایپوگرافی ، اینفوگرافی ، موشن‌گرافیک)، موسیقی و آثار مشابه و مرتبط می‌باشد .
 
پورابراهیم گفت:از آنجا که جشنواره به صورت غیر رقابتی برگزار می‌شود و جنبه حمایتی دارد، بنابراین محدودیت خاصی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته نشده است مگر اینکه باید اهل و یا ساکن استان گیلان باشند . همچنین شرکت در بخش های مختلف جشنواره ، تعداد آثار ارسالی و قالب اثر آزاد است .
 
وی با بیان اینکه امکان ارسال آثار به صورت پستی و یا تحویل حضوری به دبیرخانه جشنواره و همچنین ارسال الکترونیک از طریق صفحه مربوط به جشنواره در تارنمای اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امکان پذیر است ، تأکید کرد : برای ارسال الکترونیک آثار با حجم بالا و یا غیرقابل ارسال به این روش ، بهتر است فرم الکترونیک جشنواره برای معرفی اثر با ارسال تصویر و یا خلاصه‌ای از آن تکمیل شده و اصل اثر در صورت نیاز در فرصت مناسب تحویل دبیرخانه جشنواره شود .
 
پورابراهیم اضافه کرد : با توجه به غیر رقابتی بودن جشنواره، جوایزی برای حمایت از شاخص‌ترین آثار و فعال‌ترین هنرمندان در هر بخش در نظر گرفته شده است که با توجه به گستردگی بخش‌ها متنوع بوده و جنبه حمایتی دارد. امید است این جشنواره با استقبال اصحاب فرهنگ و هنر استان و شناسایی فعالان این عرصه برای برگزاری جشنواره‌ای مستحکم ، پویا و پایا در اسفند ماه امسال و دوره‌های آتی باشد .
 
وی در پایان گفت: علاقه مندان جهت شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا تاریخ ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۰ به نشانی دبیرخانه جشنواره ؛ رشت ، میدان شهدای ذهاب ( شهرداری ) ، ابتدای خیابان سعدی ، مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) ، طبقه دوم، اتاق ۲۰۷ ارسال نموده و یا با شماره تلفن ۳۳۲۲۶۴۱۳ – ۰۱۳ تماس حاصل نمایند . همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ارسال الکترونیک آثار می‌توانند به تارنمای این اداره‌ کل به نشانی https://gilan.farhang.gov.ir مراجعه نموده و یا از طریق سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۳۰۱۳۱ اقدام نمایند .