گناباد- ایرنا- رییس اداره تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به پایین بودن سرانه ورزشی دانش‌آموزی استان، افزایش این سرانه نیازمند توجه بیشتر مسوولان و حمایت خیران است.

حسن محمدزاده روز دوشنبه در آیین بهره برداری از ۲ طرح آموزشی و ورزشی آموزش و پروش گناباد افزود: میانگین سرانه ورزشی در بخش سالن های سرپوشیده ورزشی برای دانش آموزان خراسان رضوی به صورت میانگین ۱۸ صدم مترمربع است که جایگاه مطلوبی در کشور ندارد و ضروری است از نظر کمی و کیفی توسعه یابد.

وی ادامه داد: از این میان شهرستانهای درگز و گناباد دارای جایگاه خوبی در سرانه ورزشی دانش آموزان هستند که میانگین فضای سرانه به ازای هر دانش آموز  در این شهرستانها به ترتیب ۶۰ و ۵۶ صدم متر مربع است.

رییس اداره تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در زمینه سرانه فضای ورزشهای آبی هم رتبه این استان مطلوب نیست و در رتبه ۲۳ کشور قرار دارد که طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خراسان رضوی، باید سرانه فضاهای ورزشی به استانداردهای کشوری برسد.

محمدزاده گفت: به دنبال شیوع ویروس همه گیر کرونا ۲۳ استخر شنا متعلق به آموزش و پرورش استان تعطیل و یا فعالیتهای آنها به دلیل فرسودگی تجهیزات متوقف شده است.

در این آیین مدرسه امام علی (ع) روستای نوده بخش مرکزی و طرح بهسازی استخر شهید رجایی آموزش و پرورش گناباد در مجموع با اعتبار بیش از ۱۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

۱۶ هزار و ۹۲۴ دانش آموز شامل هشت هزار و ۳۲۸ دانش آموز دختر و هشت هزار و ۵۹۶ دانش آموز پسر در قالب ۹۱۱ کلاس درس و ۱۷۳ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد در حال تحصیل هستند و نسبت دانش آموز به معلم در این شهرستان ۱۱.۵ نفر است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.