سعید دوستینژاد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مدتی قبل و پس از وقوع چندین مورد حادثه برخورد قطار با عابران پیاده در محل تقاطع راهآهن با معابر شهرستان، دادستانی با جدیت به موضوع قطار حومهای ورود کرد تا ایستگاه راهآهن قرچک هر چه سریعتر تعیین تکلیف و ساماندهی شود.
وی خاطرنشان کرد: دو ایستگاه راهآهن مستقر در روستاهای محمدآباد و داودآباد در شأن مردم نبوده و به دلیل ناایمن بودن، جان مردم را با مخاطره همراه میکند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قرچک یادآور شد: از ابتدای امسال هفت مورد حادثه برخورد قطار با عابران پیاده در قرچک رخ داده که این امر منجر به فوت چند نفر از عابران شده است.
وی تصریح کرد: به منظور تعیین تکلیف وضعیت ایستگاههای راهآهن، امروز چهارشنبه جلسهای با حضور مدیرکل راهآهن استان تهران و مسوولان شهرستان قرچک در محل دادستانی به منظور احداث ایستگاه و جانمایی مناسب تشکیل و مقرر شد تا هر چه سریعتر ایستگاههایی ایمن و در شأن شهرستان احداث شود.
دوستینژاد افزود: نصب دیوار حائل و اجرای پل روگذر عابر پیاده از دیگر مصوبات جلسه امروز بود که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز میشود.
اجرای پروژه قطار شهری ورامین - قرچک - تهران جزو مصوبات دولت نهم است که تا کنون به طور کامل به بهرهبرداری نرسیده است و تنها فاز نخست آن با عبور روزانه ۶ رام قطار مورد استفاده قرار میگیرد.
راهآهن سراسری تهران – مشهد و قطار حومهای تهران- قرچک- ورامین در عبور از شهرستان قرچک، در چند نقطه محورهای روستایی را قطع میکند و در ورودی روستاهای محمدآباد و داودآباد، ایستگاه سوزنبانی مستقر شده و خودروها مجبورند تا از روی ریلهای عبور کنند.
برخورد قطار با عابران پیاده و خودورهای عبوری موجب شد تا آذرماه امسال، دادستان عمومی و انقلاب قرچک حکم بازداشت دو لوکوموتیوران را صادر کند.
شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوبشرق تهران واقع شده است.