مهاباد- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تکمیل کریدور بزرگراهی شمال‌غرب کشور به عنوان یکی از الزامات ارتقای شاخص های توسعه ای در دستور کار دولت قرار دارد.

محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی ۱۷ کیلومتر از کریدور بزرگراهی شمال غرب کشور در محدوده شهرستان مهاباد افزود: بهره برداری کامل از این کریدور و ایجاد ارتباط بین قفقاز جنوبی با بندر امام یکی از اولویت های دولت سیزدهم است که تاثیرگذاری ویژه ای در ارتقای شاخص های توسعه ای دارد.

وی ادامه داد: کلنگ زنی ۱۷ کیلومتر محورهای مواصلاتی مهاباد طی سه مسیر متفاوت می تواند علاوه بر ایمنی جاده ها از بار ترافیکی و تردد جاده ای این منطقه نیز بکاهد.

استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در این استان یکی از کارآمدترین راهکارهای برون رفت از چالش‌های اقتصادی به شمار می‌رود. 

فرماندار مهاباد هم در این مراسم اظهار داشت: با بهره برداری از پروژه ۱۷ کیلومتری بزرگراهی در محدوده مهاباد نقش کلیدی در توسعه این شهرستان و سهولت تردد و جابه جایی کالا و مسافران خواهد بود.

امیر قادری اضافه کرد: همچنین تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور با توجه به موقعیت راهبردی آذربایجان‌غربی در حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای اهرم کارآمدی برای کاهش تاثیر تحریم‌ها و بیرون‌رفت از مشکلات اقتصادی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: اتمام پروژه‌های راهسازی در منطقه به ویژه کریدور بزرگراهی غرب کشور با توجه به جایگاه مهم شهرستان با جدیت دنبال خواهد شد.

به گزارش ایرنا، کریدور بزرگراهی غرب کشور از مرز بازرگان در شمال آذربایجان‌غربی آغاز شده و با عبور از آذربایجان‌غربی ، کردستان، کرمانشاه و لرستان به خوزستان و بندر امام خمینی (ره) ختم می‌شود.

از این مسیر، ۳۰۰ کیلومتر در آذربایجان‌غربی و ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان قرار دارد که ۶ تونل به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر، ۱۱ تقاطع غیرهمسطح و یکهزار و ۲۰ متر پل در این منطقه ساخته می‌شود.