مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی ضمن منع فرمانداران شهرستان‌ها از مدیریت منفعلانه گفت: مقتدرانه، مسوولانه، جسورانه و مجاهدانه گره‌های شهرستان ها را باز کنید.

به گزارش روز پنجشنبه استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در نشست با فرمانداران استان افزود: مشکلات موجود در بخش‌های مختلف نباید دلیلی برای عدم موفقیت مدیران استان باشد.  
وی با بیان اینکه برای کار نکردن همیشه بهانه وجود دارد ادامه داد: کار جهادی در شرایط غیر عادی معنا پیدا می‌کند.  
استاندار خراسان رضوی با اشاره به برخی دستگاه‌های اجرایی که در زمینه راه‌اندازی کار مردم ضعیف عمل می‌کنند گفت: مسوولان این دستگاه‌ها در جبهه مقابل مردم قرار دارند و باید با آن‌ها برخورد شود.
وی وجود نگاه تحولی به مولفه‌های مدیریتی را لازمه رویکرد مدیریتی جدید استان دانست و افزود: هیچ دلیل و بهانه‌ای برای اینکه دستگاه‌ها پاسخ مردم را ندهند، پذیرفتنی نیست.  
نظری ادامه داد: فرمانداران علاوه بر پیشرو، پیشبرنده و حامی بودن، باید قدرت بسیج کنندگی ظرفیت‌ها را در جهت توسعه شهرستان‌ها داشته باشند.  
وی گفت: هر فرماندار باید برای شهرستان متبوع خود یک برنامه بلند مدت در نظر گرفته و امور را به جلو ببرد.  
استاندار خراسان رضوی افزود: فرمانداران باید از حداکثر ظرفیت‌ها از جمله مردمی، معنوی و حقوقی برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای شهرستان استفاده کنند و حفظ و فعال سازی واحدهای موجود، توسعه ظرفیت و افزایش بهره وری، ایجاد ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدید، پاسخگویی و روان سازی و سرعت بخشی امور مردم را در دستور کار خود قرار دهند.

از آغاز کار دولت سیزدهم تاکنون فرمانداران ۲۶ شهرستان از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی تغییر کرده‌اند.  

استان ۱۱۹ هزار کیلومترمربعی خراسان رضوی با هفت درصد مساحت کشور، پنجمین استان وسیع ایران محسوب می‌شود.

این استان با ۶ میلیون و ۸۷۱ هزار نفر جمعیت، ۳۳ شهرستان، ۹۴ شهر، ۸۲ بخش، ۱۷۹ دهستان و سه هزار و ۲۸۱ روستا دارد.