آبادان - ایرنا - عملیات ساخت مدرسه ۶ کلاسه با مشارکت یک نیکوکار روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان استانی و محلی در آبادان آغاز شد.

به گزارش ایرنا مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان در این ایین گفت: خیران مدرسه ساز با همت والای خود در ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار گام‌های ارزشمند و بلندی برداشته‌اند. 

علی قربانی افزود: عملیات ساخت مدرسه ۶ کلاسه با زیربنای ۷۰۰ مترمربع و اعتبار ۵۰ میلیارد ریال با مشارکت خیر نیک اندیش "حاج دارابی" در منطقه سلیچ آبادان آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود یک مدرسه با فرسودگی بالا در منطقه سلیچ آبادان و مجاورت آن در کنار خیابان اصلی، دانش آموزان در معرض خطر بودنن لذا ساخت مدرسه در این منطقه در اولویت قرار گرفت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان بیان کرد: اهالی منطقه سلیچ نیز با در اختیار گذاشتن زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع در احداث مدرسه مشارکت خوبی داشتند.

وی با قدردانی از اقدام خداپسندانه خیرین در ساخت فضاهای آموزشی افزود: خیرین مدرسه ساز با گذشتن از مال خود با تفکری آسمانی فرهنگ انفاق و ایثار را در استان خوزستان جاودانه ساختند و جلوه‌هایی درخشان از عشق و ایثار از خود به یادگار گذاشتند.

به گزارش ایرنا ۶۳ هزار و ۸۲۰ نفر جمعیت دانش آموزی آبادان است که سه هزار و ۱۰۰ معلم کار تدریس این دانش‌آموزان را برعهده دارند.