مشهد- ایرنا- پس از انتشار خبر درگذشت مرحوم عباس امیریان، خبرنگار خوش سابقه و بازنشسته خبرگزاری جمهوری اسلامی در مشهد، نهادها، شخصیتها و چهره‌های خبری مختلف در پیامهایی آسمانی شدن این پیشکسوت عرصه رسانه را تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا، عصر پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه خبر تلخ فوت این خبرنگار فقید در پی دو هفته مبارزه با ویروس کرونا منتشر شد، خبری که جامعه رسانه‌ای استان را داغدار کرد و پس از انتشار این خبر دردناک نهادها و شخصیتهای مختلف نظیر معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل ایرنا، خانه مطبوعات استان خراسان رضوی، بسیج رسانه کشور و استان، شورای اسلامی شهر مشهد و خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف با صدور پیامهایی با خانواده آن مرحوم ابراز همدردی کردند.

در پیام تسلیت معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: خبر درگذشت زنده‌یاد عباس امیریان، خبرنگار پیشکسوت خبرگزاری جمهوری اسلامی در مشهد، موجب تالم شد. درگذشت این خبرنگار پیشکسوت و باسابقه را به اهالی فرهنگ و رسانه تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن مرحوم، غفران الهی و برای خانواده و بازماندگان وی صبر و اجر مسالت داریم.

همچنین در پیام تسلیت عباس محمدیان رییس سازمان بسیج رسانه کشور نیز عنوان شده است: ضایعه درگذشت و فقدان چهره ارزنده عرصه مطبوعات و روابط عمومی و خبرنگار پیشکسوت ایرنا در خراسان رضوی جناب "عباس امیریان" بر اثر ابتلا به کرونا را به خانواده مرحوم و اصحاب رسانه خراسان رضوی تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند رحمت و مغفرت برای آن مرحوم مسئلت دارم.

رییس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی نیز در پی درگذشت خبرنگار پیشکسوت ایرنا در پیامی اظهار کرد: خبر درگذشت جناب آقای امیریان از خبرنگاران پیشکسوت، خدوم و سخت کوش مشهد الرضا (ع) موجب تاثر و تالم بسیار اهالی رسانه گردید.

محمد مهدی خیرجو افزود: این خبرنگار با سابقه خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال‌های فعالیت رسانه‌ای خود همراه با بسیاری از اهالی رسانه در مشهد مقدس، در زمینه اعتلای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی این دیار اقدامات شایسته‌ای را رقم زد و بدون شک آثار ارزشمند ایشان به عنوان یادگاری ماندگار و عملی صالح از ایشان باقی خواهد ماند. به عنوان خدمتگزار اهالی محترم رسانه در آستان مقدس رضوی، این ضایعه را به خانواده محترم و همه خانواده بزرگ رسانه به ویژه همکارانشان در خبرگزاری جمهوری اسلامی تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم از درگاه ایزد منان رحمت و مغفرت مسألت می‌کنم.

شورای اسلامی شهر مشهد نیز در پیامی اعلام کرد: ضایعه درگذشت و فقدان چهره شاخص و ارزنده عرصه مطبوعات و روابط عمومی خراسان رضوی، جناب آقای "عباس امیریان" را خدمت اصحاب رسانه مشهد و خراسان رضوی تسلیت عرض می‌کنیم، امید است روح بلند آن عزیز سفر کرده با صاحب این ایام، مولی علی (ع) محشور باشد و خداوند متعال به بازماندگان صبر جزیل و اجر جمیل عنایت فرماید.

در پیام تسلیت جامعه خیرین سلامت و شورای زنان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی نیز آمده است: فقدان نابهنگام جناب آقای امیریان باعث تاثر و تاسف فراوان گردید. شاهد آن بودیم که ایشان همواره در انعکاس اخبار حوزه های مختلف که در آن فعالیت داشته و داریم ، چه صنعت و چه حوزه اجتماعی سلامت و خیرین پیشقدم بودند و به عنوان فردی دلسوز و متعهد همواره بهترین نقش را در حوزه فعالیتهای رسانه ای خویش ایفا می‌کردند.

در ادامه این پیام آمده است: ضمن عرض تسلیت، برای آن فقید سعید مغفرت و رحمت واسعه الهی و برای خاندان محترم ایشان و جامعه بزرگ و وزین رسانه صبر و شکیبایی از درگاه احدیت مسالت داریم . روحشان شاد و یادشان گرامی باد.                          

خانه مطبوعات و سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی نیز ضمن تسلیت درگذشت این فعال با سابقه رسانه‌ای، اهالی رسانه را برای مراسم تشییع و ترحیم مرحوم عباس امیریان در روز شنبه ۳۰ بهمن ماه در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و خاکسپاری در قطعه هنرمندان بهشت رضا (ع) مشهد دعوت کردند.

مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در پیامی درگذشت "عباس امیریان" خبرنگار پیشکسوت ایرنا در مشهد مقدس را تسلیت گفت.

 در پیام علی نادری آمده است: خبر درگذشت ناگهانی جناب آقای حاج عباس امیریان همکار پیشکسوت و پرتلاش ایرنا در مشهد مقدس به دلیل ابتلا به بیماری کرونا موجب تاثر و تاسف فراوان شد. 
این پیام می‌افزاید: فقدان این خبرنگار خوشنام را به خانواده محترم ایشان و جامعه رسانه‌ای کشور به ویژه همکاران عزیزم در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و مرکز خراسان رضوی تسلیت می گویم. از درگاه خداوند منان می خواهم روح این مرد نجیب و انسان خدوم را با انبیا و صالحان محشور فرماید و شر ویروس منحوس کرونا را هر چه زودتر از سر همه مردم ایران و جهان کوتاه کند.

خبرنگاران، فعالان رسانه و فعالان اجتماعی در مشهد، استان خراسان رضوی و دیگر نقاط کشور نیز در قالب پست‌ و استوری‌های مختلف در صفحات فضای مجازی فوت مرحوم امیریان را تسلیت گفته و با خانواده این عزیز سفر کرده ابراز همدردی کردند. 

خبرگزاری‌های ایسنا و فارس در خراسان رضوی نیز ضمن انتشار خبر درگذشت این پیشکسوت رسانه، این ضایعه را به اصحاب رسانه و خانواده آن مرحوم تسلیت گفتند.

مرحوم امیریان از خبرنگاران بازنشسته ایرنا در مشهد روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه در سن ۶۸ سالگی به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

مراسم خاکسپاری آن مرحوم روز شنبه ۳۰ بهمن در قطعه هنرمندان آرامستان بهشت رضا (ع) مشهد برگزار می‌شود.

عباس امیریان متولد سال ۱۳۳۲ در شهر قوچان مدت ۳۰ سال در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز مشهد مشغول فعالیت بود.

وی پس از بازنشستگی تا قبل از ابتلا به کرونا همچنان پرتلاش و توانا به کار خبر در روابط عمومی سازمان‌های مختلف نظیر نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و همچنین بیمارستان ناظران مشهد مشغول بود.

از او ۲ پسر و یک دختر به یادگار مانده است.