گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه موقت گنبدکاووس با قدردانی از حضور پرشور آحاد مختلف مردم ایران در صحنه‌های دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام و انقلاب طی ۴۳ سال گذشته از جمله رژه خودرویی ۲۲ بهمن امسال گفت: آگاهی و بصیرت عامل اصلی این حضورهای حماسی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدباقر مظفری در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه امروز گنبدکاووس افزود: با وجود شرایط کرونایی و برخی محدودیت‌های بهداشتی مرتبط با این ویروس، آحاد مردم به تعبیر رهبر معظم انقلاب در رژه خودرویی ۲۲ بهمن برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و اسلام حاضر شدند و حضور پرشور خود را به رخ جهانیان و بویژه دشمنان انقلاب کشیدند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار ویدئو کنفرانسی با مردم آذربایجان (تبریز) و برشمردن برخی ویژگی‌های مردم این خطه از ایران اسلامی، گفت: ویژگی هایی را که معظم له برای مردم شجاع، غیور و متدین آذربایجان نام بردند، مختص مردم این دیار و آذری زبانان نیست بلکه شامل همه اقوام و مذاهب ساکن در جغرافیای سرزمینی ایران می‌شود.

حجت الاسلام مظفری با تاکید برضرورت درس گرفتن و توجه به ویژگی‌های اشاره شده رهبر معظم انقلاب از جمله "نخبه پروری، جریان سازی و نقش آفرینی در تحولات سیاسی و اجتماعی، دلبستگی به دین اسلام و کشور ایران"، افزود: این ویژگی‌ها که در همه اقوام ساکن در ایران زمین وجود دارد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد زیرا دشمنان آسیب زدن به این خصایص را هدف قرار دادند.

وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب به دنبال ایجاد تفرقه بین اقوام و مطرح کردن مسائلی چون قومیت گرایی و تجزیه ایران هستند که باید با همسویی، همدلی و پرهیز از قومیت گرایی مراقب این توطئه‌های دشمنان بود.

امام جمعه موقت گنبدکاووس ادامه داد: مادامی که آحاد مختلف مردم و اقوام ساکن در ایران اسلامی "شجاعت، غیرت و تدین" خود را که لازمه یک جامعه اسلامی است، حفظ نمایند دشمنان و استکبار جهانی قادر نخواهند بود به ما آسیب بزنند.

وی همچنین در خطبه نخست نمازجمعه این هفته گنبدکاووس با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س)، برلزوم الگو قراردادن شخصیت این بانوی بزرگ اسلام بالاخص صبر و شکیبایی در برابر مصائب را توسط آحاد مختلف جامعه بویژه بانوان تاکید کرد.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.