سمنان- ایرنا- رئیس هیات تکواندو استان سمنان گفت: ۶ مدال جهانی، آسیایی و بین المللی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون توسط تکواندو کاران استان سمنان کسب شد.

سعید نوروزی عجم روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تکواندوکاران در بخش کیوروگی موفق به کسب ۶ مدال بین المللی شدند که از این تعداد پنج مدال حاصل تلاش بانوان است همچنین یک مدال در بخش آقایان پس از ۱۵ سال کسب شد.

وی افزود: ورزشکاران در مسابقات بین المللی ترکیه، مسابقات بین المللی و آزاد آسیا به میزبانی تهران،مسابقات جهانی تکواندو ناشنوایان به میزبانی تهران و مسابقات آزاد کشوری شرکت کردند.

نوروزی عجم ادامه داد: ۲ بانوی تکواندوکار و یک مربی استان سمنان نیز در ترکیب تیم ملی بانوان حضور دارند همچنین در سال جاری عنوان داورنمونه آسیا نیز توسط "احمد اخلاقی"کسب شد.

وی اضافه کرد: مسابقات بین المللی جام فجر و جام ریاست فدراسیون جهانی در بخش کیوروگی نیز اسفندماه به میزبانی کیش با شرکت سه ورزشکار زن و ۲ ورزشکار مرد استان سمنان برگزار می شود.

رئیس هیات تکواندو استان سمنان خاطرنشان کرد: در استان نیز مسابقات استانی، لیگ پومسه مجازی، کیوروگی آزاد استان، مسابقات چندمرحله ای انتخابی تیم های کیوروگی و اردوی تمرینی تیم های پومسه و کیوروگی (به مدت سه ماه) برپا شد.

نوروزی عجم یادآورشد: مسابقات قهرمانی پومسه و مسابقات انتخابی تیم ملی پومسه نیز برگزار شد و شمار داوران استان به ۴۰ نفر و مربیان به ۵۰ نفر می رسد.

رئیس هیات تکواندو استان سمنان افزود: تعدادی از مربیان و داوران استان در حال حاضر فعالیت نمی کنند./