مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: محموله تجهیزات پزشکی به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در راستای تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) به شهرستان سردشت رسید.

داوود آتشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیری های متولیان سلامت شهرستان و با حمایت های دانشگاه علوم پزشکی و همکاری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی این تجهیزات که جز اقلام مورد نیاز و اولیت دار بیمارستان بودند تامین شد.

وی ادامه داد: این محموله شامل چهار دستگاه سونوگرافی با سه عدد پروب، ست کامل دستگاه اندوسکوپی و کلونوسکوپی، تخت عمل جراحی C-ARM و دستگاه سل کانتر آزمایشگاه است که هم اکنون در بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت مستقر شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار داشت: تامین و تکمیل تجهیزات مورد نیاز و در کنار آن نیروی انسانی متخصص در حوزه درمان نقش بسزایی در کاهش مراجعه بیماران به شهرهای همجوار و مرکز استان به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی در این شهرستان خواهد داشت.

سردشت در جنوب‌ آذربایجان‌غربی و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان خدمات درمانی عرضه می‌کند.