تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون جودوی کشورمان با بیان اینکه فدراسیون‌های ایران و ترکیه تبادلات فنی خواهند داشت گفت: «حسین اوزکان»‌ برای ارزیابی امکانات و شرایط جودوی کشورمان و انجام مذاکرات نهایی، بزودی راهی تهران می‌شود.

«آرش میراسماعیلی» روز شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا در خصوص سفر به ترکیه، اظهار داشت: به دعوت رئیس فدراسیون ترکیه که از دوستان من است راهی ترکیه شدم.

وی افزود: تفاهم نامه‌ای امضا کردیم تا همکاری خوبی بین ۲ کشور همسایه و مسلمان برقرار شود و در بخش فنی تبادلات داشته باشیم. بر این اساس، کمپ‌های مشترکی به صورت رایگان از سوی ۲ طرف در سطح رده‌های سنی مختلف و زنان برگزار می‌شود.

میراسماعیلی ادامه داد: بر این اساس تیم‌های نوجوانان و جوانان کشورمان بزودی در اردوی مشترک ترکیه شرکت می‌کنند و همچنین تیم ترکیه در ایران حضور می‌یابد. تبادل فنی مربیان برای برگزاری استاژ از سوی دو کشور نیز بخش دیگری از تفاهم‌نامه است.

وی در خصوص توافق به مربی ترکیه‌ای نیز گفت: توافق اولیه با «حسین اوزکان» قهرمان المپیک انجام شد. وی سال‌ها سرمربی تیم ملی ترکیه بوده است. از قبل با او صحبت کرده بودیم و در ترکیه هم دیداری داشتیم. بزودی با برگزاری اردوی تیم ملی جودوی ایران وی راهی کشورمان خواهد شد تا امکانات و شرایط ما ارزیابی داشته باشد. مذاکرات در تهران ادامه می‌یابد تا  قرارداد رسمی را امضا کنیم.

رئیس فدراسیون جودوی ایران گفت: وی مایل به قبول هدایت تیم ایران است. اینکه یک مربی مسلمان در کشور ما فعالیت کند خوب است. او دارای سوابق درخشانی است و همچنین من و او شناخت کاملی از یکدیگر داریم چرا که سال‌ها در دوران قهرمانی، رقیب بودیم.

وی در مورد زمان حضور این مربی در کشورمان گفت: یکشنبه یا دوشنبه نشستی با کادر تیم ملی خواهیم داشت تا زمان آغاز اردو و همچنین تاریخ سفر اوزکان مشخص شود. توافقات ابتدایی انجام شده اما کمیته فنی فدراسیون جودو هم باید ارزیابی خودش را داشته باشد.

میراسماعیلی گفت: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، این مربی گزینه جدی هدایت تیم ملی جودوی بزرگسالان ایران است.