اردبیل- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از اجرای ۱۰ پروژه ورزشی در نقاط مختلف این استان و بهره‌برداری از آنها در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ایرنا، سجاد انوشیروانی روز شنبه در این زمینه تشریح کرد: تالار وزنه‌برداری و سالن چندمنظوره ایران‌آباد اردبیل، چمن استادیوم خلخال، سالن ورزشی روستای قره‌قیه و پیست اسکی چمن فندوقلو نمین از جمله این پروژه‌ها است که اردیبهشت سال آینده افتتاح می‌شود.

وی افزود: ۲ پروژه ورزشی استخر شهرستان مشگین‌شهرو زمین چمن شهید برزگر نیز با مشارکت بخش خصوصی و ماده ۲۷ در سال ۱۴۰۱ بهسازی و بازسازی خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی برای احداث، بهسازی و بازسازی پروژه‌ها، بیان کرد: امسال پروژه‌های سالن ورزشی نخستین احمدی شهرک زرناس، سالن الزهرای پارس‌آباد و استخر خلخال از طریق ظرفیت ماده ۲۷ انجام شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه خانه ووشو یکی از الزامات در زمینه پرورش استعدادیابی در این رشته است، اضافه کرد: در آینده نزدیک با مساعدت استانداری و فرمانداری اردبیل این هیات صاحب خانه تخصصی می‌شود.

سرانه فضای ورزشی در استان اردبیل به ۲۶ سانتی‌مترمربع به ازای هر نفر می‌رسد که حدود ۵۰ درصد از میانگین کشوری کمتر است.

پیش از شیوع ویروس کرونا حدود ۶۰ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته در قالب ۴۰۰ هیات ورزشی در نقاط مختلف این استان فعالیت داشتند.