ارومیه- ایرنا- رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی گفت: در ایام فرخنده میلاد با سعادت امام علی (ع) با تلاش اعضای شورای حل اختلاف مستقردر زندان مرکزی ارومیه و با جلب رضایت از شکات ۱۹ زندانی از زندان آزاد شدند.

هادی صمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: ۶ نفر از مددجویان به کمک خیران و پرداخت ۲۴۰ میلیون ریال کمک مردمی از زندان آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.

وی بیان کرد:همچنین دراین راستاو با رضایت شکات خصوصی تعداد ۱۳نفر از مددجویان دراین ایام از زندان آزاد شدند.

رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی گفت: اعضای فعال شعب شوراهای حل اختلاف با تلاش‌های مستمر خود وضعیت کلیه مددجویان زندان به خصوص جرایم غیر عمد و محکومیت‌های مالی را پایش می‌کنن.

صمدی افزود: این پایش زمینه آزادی زندانیان واجد شرایط را فراهم آورده و خدمتی دیگری برای جامعه بشری در دستگاه قضایی به ارمغان می‌آرود.

وی بیان کرد: کلیه شعب شورای حل اختلاف ویژه زندانیان در استان این آمادگی را دارد که در مواردی که مددجویان نیز درخواست اقدامات سازشی و مذاکره با شکات خصوصی از شورای حل اختلاف دارند پس از وصول و ارجاع آن از طریق مسوولان زندان در دستور کار قرار داده و حسب مورد پیگیری‌های لازم را جهت جلب رضایت و ایجاد سازش انجام دهند.

طی ٢ سال اخیر نتایج بسیار خوبی در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در استان انجام شده است.