تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی الکترونیکی شدن خدمات را پیش‌نیاز و مقدمه رسیدن به تأمین اجتماعی هوشمند دانست و گفت: هوشمندسازی راهبرد مدیریتی این سازمان بوده و باید اقدامات لازم و تغییرات تشکیلاتی مورد نیاز را برای تحقق تأمین اجتماعی هوشمند با جدیت دنبال شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی در جلسه با مدیران کل تأمین اجتماعی سراسر کشور اظهار داشت: افزایش پوشش بیمه‌ای، اجرای طرح بیمه خانواده ایرانی و بیمه دانشجویان از جمله طرح‌های مهم سازمان تأمین اجتماعی است و انتظار می رود که در سال آینده تعداد قابل توجهی از افراد واجد شرایط در قالب این طرح‌ها تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرند. 

به گزارش ایرنا، براساس گزارش سازمان تامین اجتماعی، کلیه دانشجویان سراسر کشور بر مبنای حداقل حقوق (۲ میلیون و ۶۵۶ هزار تومان) و با نرخ ۱۲درصد حق بیمه و پرداخت ۳۱۸ هزار تومان می‌توانند تحت پوشش حمایت‌های تامین اجتماعی قرار گیرند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: قطعاً مدیران سطوح مختلف سازمان تأمین اجتماعی نسبت به شرایط سازمان دغدغه داشته و در کنار تلاش برای ایفای تعهدات و امور جاری سازمان، نسبت به آینده این سازمان نیز با توجه و حساسیت ویژه مسائل را پیگیری می‌کنند. برای توسعه خدمات و ایفای تعهدات در قبال جامعه تحت پوشش سازمان هم اقدامات متنوعی در دستور کار قرار داشته و امید است، برنامه‌های تحولی از سال آینده به نتایج مورد نظر برسند.

وی افزود: برنامه‌های تحولی باید دقیق، دارای زمان‌بندی مناسب و شاخص‌های قابل ارزیابی باشد تا بتوان برنامه‌ها را در مسیر صحیح اجرا کرد؛ در این مسیر تعامل مستقیم با استان‌ها و ارزیابی مشکلات و پیشنهادها نیز بسیار حائز اهمیت است. 

موسوی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد از جامعه از خدمات سازمان تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند و دغدغه اصلی ما در پاسخگویی به مطالبات مردم و ایفای تعهدات در قبال جامعه تحت پوشش در شرایط سخت جنگ اقتصادی است.

وی تاکید کرد: باید نتیجه اقدامات تحولی و تلاش مجموعه مدیران و همکاران در نقطه تماس با اقشار مختلف جامعه و در زمان دریافت خدمات توسط مردم مشاهده شود و رضایتمندی مردم از خدمات تأمین اجتماعی افزایش یابد. بروکراسی اداری در بسیاری موارد توانایی ایجاد رضایتمندی را نداشته و حتی در مسیر خدمت‌رسانی نیز نارضایتی تولید می‌کند و این وضعیت باید در مسیر اصلاح قرار گیرد.

موسوی در پایان با اشاره به ضرورت توسعه خدمات الکترونیکی نیز یادآور شد: الکترونیکی شدن خدمات، پیش‌نیاز و مقدمه رسیدن به تأمین اجتماعی هوشمند است. هوشمندسازی راهبرد مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی بوده و باید اقدامات لازم و تغییرات تشکیلاتی مورد نیاز را برای تحقق تأمین اجتماعی هوشمند با جدیت دنبال کنیم تا تسهیل‌گیری خدمات به عنوان یکی از اهداف مهم سازمانی محقق شود.

در این جلسه که با هدف تقویت ارتباط مستقیم ستاد مرکزی با ادارات کل استانی برگزار شد، تعدادی از مدیران ستادی و استانی سازمان تأمین اجتماعی با طرح نظرات و مشکلات خود در حوزه بیمه‌ای، به بیان دیدگاه‌ها و طرح پیشنهاداتی برای ارتقا وضعیت سازمان پرداختند.

به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.