سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر توجه عمیق به واژه تبلیغ و مبلغ گفت: سازمان تبلیغات اسلامی بازوی توانمندی در حوزه تبلیغ و ترویج مبانی فرهنگی و دینی در جامعه به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: نیروهایی که در سازمان تبلیغات اسلامی استان فعالیت می کنند، اشخاص فرهنگی هستند و ظرفیت بسیار خوبی برای تبلیغ مبانی دینی به شمار می روند.

وی با بیان اینکه توجه به مبلغان دینی اهل تسنن و تشییع در این استان یکی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، افزود: براساس وظیفه ما نیز در کردستان به دستور رهبری به مبلغین اهل سنت و اهل تشیع توجه ویژه ای داریم.

نماینده ولی فقیه در کردستان  یادآور شد: یکی از کارهایی که لازم و ضروری است تاثیرگذاری در حیطه سازمان تبلیغات اسلامی است و امیدواریم این مهم در استان محقق شود و قطعا ما نیز همراه و پشتیبان خواهیم بود.

وی با تقدیر از خدمات حجت الاسلام حاتمیان مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان، گفت: حجت الاسلام رازیانی نیز شخصیتی فرهنگی با روحیه‌ای جهادی است که امید می رود در این مسیر با همراهی و همکاری سازمان ها و نهادهای مربوطه و بهره گیری از ظریت های استان موفق باشند.

علما مبلغان وحدت و همبستگی در جامعه هستند

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این آیین با بیان اینکه، علما مبلغان وحدت و همبستگی در جامعه هستند و سازمان تبلیغات اسلامی در این راستا نقش مهمی بر عهده دارد، گفت: مبلغین باید با کسب علوم مختلف و به روز نگه داشتن خود با قدرت بیان، صبر و گذشت به تبلیغ آموزه‌های دینی در جامعه بپردازند.

ماموستا فایق رستمی افزود: با تبلیغ دین اسلام، بر کفر پیروز و دستاوردهای بزرگ برای جهان اسلام محقق شد و در حال حاضر سازمان تبلیغات به عنوان یک نهاد مقدس، بزرگترین هدف اسلام که تبلیغ است را به پیش می‌برد.

در ادامه این آیین از خدمات ۲ ساله حجت الاسلام احمد حاتمیان تقدیر و حجت الاسلام برومند رازیانی به عنوان مدیرکل جدید این سازمان معرفی شد.

حجت‌الاسلام رازیانی پیش از این معاون مرکز خدمات حوزه علمیه استان و مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان‌های بانه، مریوان و سقز بوده است.

همچنین بیش از ۲۱ سال تبلیغ و مدیریت مراکز فرهنگی و نیز تدریس در حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی و فعالیت موفق در حوزه تقریب و توسعه وحدت اسلامی از دیگر سوابق و توانمندی‌های مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی کردستان به شمار می‌رود.