کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه اعلام کرد: بنیاد علمی آموزشی قلم چی تعداد پنج هزار و ۵۷۳  جلد کتاب کمک آموزشی و آزمون در مقاطع مختلف تحصیلی را در قالب طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه اهدا کرد.

«معصومه حسنی خونسار» در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: بنیاد علمی آموزشی قلم چی نظر به تفاهم نامه همکاری که با ما داشته اند همیشه حامی تامین منابع آموزشی و کودک کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه بودند.

وی افزود: این بار هم با هدف حمایت از فرهنگ کتاب و کتابخوانی بنیاد علمی آموزشی قلم چی با اهدای ۵ هزار و ۷۵۳ جلد کتاب آموزشی چاپ جدید  در موضوعات مختلف و کتاب کودک به ارزش سه میلیارد ریال به کتابخانه‌های  عمومی، یار و یاور کتابخوانی و اعضای کتابخوان استان کرمانشاه بودند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه بیان کرد: بنیاد علمی آموزشی قلم چی با اهدای یک هزار و ۸۵۲ جلد منبع آموزشی خود و با خریداری سه هزار و ۹۰۰  جلد کتاب کودک به ارزش ۹۱۳ میلیون ریال از انتشارات قدیانی، مبتکران و نردبان به کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه اهدا کرد.

حسنی خونسار خاطر نشان کرد: تعداد کتاب‌های انتشارات قدیانی برای هر کتابخانه ۱۷ جلد به مبلغ هر کتابخانه ۵۰۰ هزار و تعداد کتاب‌های  انتشارات مبتکران برای هر کتابخانه 18 جلد به مبلغ هر کتابخانه سه میلیون ریال و تعداد کتاب‌های انتشارات نردبان برای هر کتابخانه ۱۲جلد بود که مبلغ هر کتابخانه به ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان رسید و در مجموع سه میلیارد ریال کتاب کمک آموزشی و کتاب ویژه بخش کودک به کتابخانه های عمومی اهدا شد.

وی با اشاره به اهمیت کتاب‌های کمک آموزشی در رشد و پیشرفت دانش‌آموزان گفت: با توجه به دشواری‌های خرید کتاب‌های کمک آموزشی و کنکوری برای اقشار کم درآمد جامعه و لزوم تجهیز و به روزرسانی کتابخانه های عمومی به  کتاب‌های آموزشی و کمک درسی، تمامی کتاب‌های اهدایی بنیاد قلم چی در کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه توزیع شد.

فعالیت ۱۰۸ باب کتابخانه در استان کرمانشاه

هم اکنون ۱۰۸ باب کتابخانه عمومی با زیربنای ۴۲ هزار و ۱۸۰ مترمربع در استان کرمانشاه فعال است.

یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۲۲۷ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است و تعداد اعضای این کتابخانه ها ۷۲ هزار نفر و تعداد کتب موجود در این کتابخانه ها یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۴۲۴ نسخه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.