زنجان- ایرنا - سرپرست پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل دسترسی غیرمجاز به اکانت اینستاگرامی خبر داد و گفت: شهروندان هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند.

سرهنگ سیداحمد موسوی روز سه شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر دسترسی غیرمجاز به اکانت اینستاگرامی و ارسال پیام و تصاویر غیراخلاقی به اقوام وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی و با بررسی‌های فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی متهم به‌ هویت معلوم در یکی از شهرستان های استان زنجان شناسایی و با هماهنگی قضایی‌، متهم دستگیر و به پلیس فتای استان انتقال داده شد.

سرپرست پلیس فتا استان زنجان با اشاره به اینکه در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی شد، اظهار داشت:  اما پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا، ضمن اعتراف به عمل مجرمانه ارتکابی، انگیزه خود را صرفا سرگرمی و عدم آشنایی با جرایم رایانه‌ای عنوان کرد.

سرهنگ موسوی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت ۲ مرحله ای برای حساب های کاربری شبکه های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد، هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ضمن رعایت تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی، اطلاعات حساب کاربری خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

سرپرست پلیس فتا زنجان تاکید کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل در فضای مجازی، موضوع را بلافاصله با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا با شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند تا در اسرع وقت، رسیدگی‌های لازم در این خصوص انجام شود.

باند سارقان غیر بومی در شهرستان ایجرود متلاشی شد

فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود، گفت: با دستگیری اعضای باند سارقان غیربومی در شهرستان ایجرود این باند متلاشی شد.

سرهنگ محمد معصومی راد، با بیان اینکه در پی سرقت در روستاهای اطراف شهرستان ایجرود، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری و پلیس آگاهی  قرار گرفت، افزود: تیمی از مأموران دایره تجسس کلانتری و پلیس آگاهی، تحقیقات خود را در این خصوص آغاز و با انجام اقدامات تخصصی، سارقانی که از استان همجوار بودند را شناسایی و از محل تردد آن ها در محورهای مواصلاتی شهرستان  اطمینان حاصل کردند.

وی اظهار داشت: مأموران پس از تعقیب و مراقبت در محورهای فرعی شهرستان، سارقان را حین انجام سرقت در باغ های اطراف، زمین‌گیر و آنها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود تصریح کرد: متهمان به کلانتری منتقل و تحت بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت، اعتراف و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

سه اراذل و اوباش سابقه دار در شهرستان ابهر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر نیز از دستگیری سه نفر از اراذل و اوباش سابقه دار در شهرستان ابهر خبر داد و گفت: این دستگیری به دنبال اجری طرح برخورد با مخلان نظم و امنیت و اراذل و اوباش، در سطح شهرستان ابهر که در دستور کار پلیس های تخصصی این فرماندهی قرار گرفت، انجام شد.

سرهنگ محمد مهدیخانی، با بیان اینکه این طرح به مدت ۲ هفته در سطح شهرستان اجرا شد، افزود: در اجرای این طرح سه نفر دستگیر و به یگان انتظامی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر، با اشاره به اینکه  متهمان بعد از تشکیل پرونده، برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: اجرای این طرح ها از یک سو موجب رضایتمندی شهروندان می شود و از سوی دیگر احساس امنیت و آرامش را در سطح جامعه ارتقا می‌دهد.

 سرهنگ مهدیخانی، تاکید کرد: از شهروندان نیز انتظار می رود در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.