بجنورد-ایرنا- دبیر کمیته برنامه ریزی شیروان گفت: از مجموع اعتبارات مصوب شده امسال، ۴۴ درصد آن معادل ۸۴۰ میلیارد ریال تاکنون در اختیار دستگاه‌های اجرایی این شهرستان خراسان شمالی قرار گرفت.

علی اکبر حسین زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، نفت، محرومیت زدایی، سفر رهبری و توازن برای این شهرستان مصوب شد که در اختیار ۳۷ دستگاه اجرایی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین اعتبارات تخصیص داده شده، اعتبارت راه روستایی با ۶۳ درصد، تملک استانی ۶۰ درصد و محرومیت زدایی ۵۰ درصد است و بیشترین اعتبارات هزینه شده با ۶۸۰ میلیارد ریال در حوزه حمل و نقل و راهداری صورت گرفته است.

حسین زاده اضافه کرد: با توجه به نیاز شهرستان و تنش آبی، آب روستایی با ۴۰۰ میلیارد ریال پس از حمل ونقل و راهداری بیشترین اعتبار را به خود اختصاص داده است.

دبیر کمیته برنامه ریزی شیروان با بیان اینکه این اعتبارات تا پایان بهمن ماه امسال عنوان شده و ممکن است در فروردین و اردیبهشت اعتبارت افزوده شود گفت: سال گذشته از محل اعتبارات استانی، سفر استاندار و رهبری، ۶۷۵ میلیارد ریال برای ۱۸۰ پروژه نیمه تمام شهرستان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۳۰ درصد مصوب شد.

شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.