تهارن-ایرنا-دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، از تخریب ۱۱۰ مورد دیوارکشی و آزادسازی پنج هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، حمید عسگری‌پور با اشاره به حفظ و حراست از اراضی کشاورزی گفت:۲۰  ویلا، ۲۰ استخر و ۱۰ آلاچیق تخریب شدند و ۱۱۰ مورد دیوار کشی قلع و قمع که منجر به آزادسازی پنج هکتار از اراضی زراعی شد.

وی با تاکید بر اینکه باید اراضی کشاورزی را به عنوان یک امانت در راستای تولید در بخش کشاورزی حفظ و حراست کرد، اظهار داشت: برخی از سودجویان با هدف کسب درآمد بیشتر، اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان را با دیوارکشی، به باغ ویلا تبدیل می کنند که این عمل غیر قانونی، اراضی حاصلخیر شهرستان را نابود می کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهریار، بر جدیت دستگاه قضایی در برخورد با تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی زراعی تاکید کرد.

رفع تصرف حدود ۱.۵هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ملارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملارد از رفع تصرف حدود ۱.۵هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت:در راستای حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغات شهرستان ملارد، طبق دستور دادستان شهرستان، تعداد ۱۵ مورد ساخت و ساز غیر مجاز تخریب شد.

مهدی صالحی افزود: با اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، حدود ۱.۵ هکتار، شامل دیوارکشی و تفکیک غیر مجاز حدود هزار ۳۰۰  متربنا، حدود ۵۵۰ متر مربع، محوطه سازی، حدود ۳۰ مترمربع، استخر در روستاهای اسفندآباد و ویلادشت، شهرستان ملارد آزادسازی شد.

صالحی با تاکید بر حفاظت از زمین های کشاورزی بیان داشت: با هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز و دخل و تصرف در زمین های کشاورزی که مانع از تولید محصولات کشاورزی شود به شدت برخورد می شود.