یاسوج - ایرنا - معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برنامه عملیاتی بر مبنای قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برای رفع مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری و خانواده شهدا به ویژه در زمینه مسکن، اشتغال و معیشت طراحی شده است. 

به گزارش ایرنا، محمود پاکدل روز دوشنبه در آیین تکریم سرپرست و معارفه مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: اجرای این برنامه عملیاتی موجب رفع بخش عمده ای از مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری و خانواده شهدای کشور تا پایان سال ۱۴۰۱ می شود. 

وی افزود: حدود ۷۵ درصد نیروهای انسانی شاغل در اداره های کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ها از جامعه ایثارگری و خانواده شهدا بوده حال آنکه بر اساس قانون تنها ۲۵ درصد تکلیف شده است. 

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: دولت سیزدهم به دنبال برقراری هر چه بیشتر عدالت در کشور بوده و برای کاهش خواسته ها، نیازها و دغدغه های جامعه ایثارگری و خانواده شهدا و خدمات رسانی مطلوب تر به آنان نیز برنامه هایی دارد. 

پاکدل عنوان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران  کشور در دوره جدید مدیریتی خود بر اساس سیاست های ابلاغی دولت سیزدهم برنامه ریزی کرده است. 

وی ابراز داشت: اداره های کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ها برای دستیابی به این هدف مهم همکاری و مشارکت لازم را انجام دهند. 

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید هر چه بیشتر بین فشرهای مختلف مردم از جمله نسل جوان توسعه و ترویج داده شود.  

پاکدل اظهار داشت: لازم است که قبور شهدا در تمامی نقاط کشور محور اجرای برنامه های فرهنگی شود و از ظرفیت جامعه ایثارگری و فرزندان شهیدان نیز برای پیشبرد بهتر برنامه ها و امور اداره های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ها استفاده بهینه شود. 

وی افزود: نظارت بیشتری بر نحوه اجرای قوانین مربوط به حوزه ایثارگران در دستگاه های اجرایی کشور و کهگیلویه و بویراحمد شود. 

پاکدل بیان کرد: همکاری و همراهی لازم از سوی جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان انجام شود. 

معاون ساسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این استان مهد ایثار، رشادت، از خودگذشتگی و حماسه آفرینی در زمان های مختلف به ویژه دوران هشت سال دفاع مقدس است. 

سید جواد هاشمی مهر اظهار داشت: قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد پایبند به آرمان های والای نظام و انقلاب هستند و خدمت  به آنان نیز توفیق الهی است. 

وی افزود: اقتدار، عزت، امنیت، آسایش و آرامش کنونی ایران اسلامی مرهون خون شهدا و مجاهدت های مثال زدنی رزمندگان در دوران دفاع مقدس است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید خدمات شایسته تری به جامعه ایثارگری و خانواده شهدای  کشور و این استان ارائه شود. 

هاشمی  عنوان کرد: کار سیاسی در بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد ناپسند و نوعی خیانت بوده و نباید نگاه قومی و قبیله ای نیز به این جامعه هدف وجود داشته باشد. 

وی ابراز داشت: برخی قبور شهدا در کهگیلویه و بویراحمد جاده دسترسی نداشته و تعدادی از آنها نیز هنوز ساماندهی نشده اند که لازم است رفع این مشکلات رویکرد مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان باشد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می رود که مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اعتبار لازم برای رفع این مشکلات در استان را تأمین کنند. 

هاشمی اظهار داشت: دغدغه های مهم و اصلی جامعه ایثارگری و خانواده شهدای کهگیلویه و بویراحمد شامل مسکن و اشتغال است که باید در اولویت کاری مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان باشد. 

وی افزود: بحث درمان جامعه ایثارگری و خانواده شهدای کهگیلویه و بویراحمد نیز مورد توجه جدی تری باشد و در دستور کار مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان قرار گیرد. 

مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این استان بیشترین میزان حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس را داشته و رزمندگان آن نیز رشادت های مثال زدنی از خود نشان دادند. 

رضا پارسیان نژاد اظهار داشت: قهرمانان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس باید بیش از پیش معرفی و تجلیل شوند. 

وی افزود: افراد توانمندی در جامعه ایثارگری و خانواده شهدای کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در تیم جدید مدیریتی بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان از ظرفیت آنها بهره لازم گرفته خواهد شد. 

مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تیم جدید مدیریتی بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان برای خدمت رسانی یه جامعه ایثارگری و خانواده شهدای استان زمان نمی شناسد و هرگونه نگاه قومیتی و جبهه گیری سیاسی نیز در این نهاد انقلابی جایی ندارد. 

پارسیان نژاد عنوان کرد: تلاش می شود که مشکل اشتغال فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد کهگیلویه و بویراحمد برطرف شود. 

در این آیین با حُکم سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور رضا پارسیان نژاد به عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات چهار ماهه سید منوچهر فتاحیان به عنوان سرپرست آن تجلیل شد. 

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۷ آزاده و بیش از ۱۰ هزار جانباز تقدیم کرده است.