تهران- ایرنا- حسن ناظم وزیر فرهنگ و گردشگری و میراث باستانی عراق در حاشیه افتتاح نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی حوزه گرافیک در این وزارتخانه تاکید کرد که فرهنگ مهمترین عامل بین ملت‌هاست و لازم است برای تداوم و تقویت راوبط فرهنگی در آینده تلاش بیشتری از سوی دو کشور صورت پذیرد.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی حوزه گرافیک در محل وزارت فرهنگ و گردشگری و میراث باستانی عراق با حضور حسن ناظم وزیر فرهنگ و گردشگری و میراث باستانی عراق و سفیر و رایزن فرهنگی ایران افتتاح شد.

در نشستی که در حاشیه افتتاح نمایشگاه بیش از ۷۰ اثر گرافیستی ۱۷ تن از هنرمندان ایرانی با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری و میراث باستانی عراق و ایرج مسجدی سفیر و حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد؛ لزوم توسعه روابط  فرهنگی و هنری دو کشور ایران و عراق مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

حسن ناظم در این دیدار ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: ما علاقمند بودیم که چنین فعالیت­‌های هنری زودتر اجرا شود اما شیوع ویروس کرونا مانع از بسیاری از فعالیت­‌ها به ویژه برنامه­‌های فرهنگی و هنری شد، اما این فعالیت را سرآغاز فعالیت­‌های فرهنگی و هنری هنرمندان ایرانی در حوزه­‌های گوناگون برخواهیم شمرد.

وی در ادامه ضمن بیان تمایل خود برای سفر به جمهوری اسلامی ایران در قالب برنامه ای فعال و موثر، جهت برداشتن گام های عملی در راستای توسعه روابط فرهنگی و هنری دوجانبه تاکید کرد و افزود: بدون شک فرهنگ مهمترین عامل بین ملت هاست و لازم است برای تداوم و تقویت راوبط فرهنگی در آینده تلاش بیشتری از سوی دو کشور صورت پذیرد.

ایرج مسجدی سفیر ایران نیز همکاری های فرهنگی دو کشور را مهمتر از همکاری در عرصه های سیاسی، اقتصادی دانست و با تاکید بر اهمیت توسعه روابط فرهنگی و لزوم افزایش حضور هنرمندان جهت اجرا برنامه­‌های فرهنگی و هنری؛ ابراز امیدواری کرد تا سفر وزیر فرهنگ و گردشگری و میراث باستانی به جمهوری اسلامی ایران با موفقیت صورت گیرد و با ایده، پیشنهادها و برنامه­‌های جدید، گام جدی تری در تعمیق روابط فرهنگی دوجانبه حاصل شود.

در پایان استاد نجابتی به نمایندگی از هنرمندان ایرانی حاضر ضمن تشکر از وزارت فرهنگ و گردشگری و میراث باستانی عراق، سفارت، رایزنی فرهنگی ایران و موسسه تولیدات هنری و رسانه ای موج؛ خواستار روابط بیشتر هنرمندان ایرانی و عراقی و برگزاری کارگاه و نمایشگاه­‌های هنری مشترک شد.

هنچنین هنرمندان ایرانی هم در پایان آثار به نمایش گذاشته شده خود در نمایشگاه را برای بازدیدکنندگان به ویژه برای وزیر فرهنگ و گردشگری و میراث باستانی عراق، مسجدی سفیر و حجت الاسلام والمسلمین اباذری رایزن فرهنگی ایران تشریح کردند که مورد استقبال حضار قرار گرفت.