مشهد- ایرنا- مدیر اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای نخستین بار مدیریت ۶ هزار تخت بستری در بیمارستانهای مشهد شامل بخش دولتی و غیر دولتی بویژه در شرایط کرونایی انجام شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز سه‌شنبه به نقل از دکتر جواد ملکی گزارش داد: برنامه مدیریت تخت‌های بیمارستانی با هدف واقعی‌سازی تخت‌های موجود در HIS (سیستم اطلاعات بیمارستانی) و تفکیک تخت‌های بستری از سایر تخت‌های سرپایی، پاراکلینیک، اتاق عمل و ترخیص در مشهد انجام شده است.

وی با اشاره به مزایای طرح مدیریت تخت‌های بیمارستانی و اهمیت آن در کنترل موج ششم کرونا گفت: با توجه به قرار گرفتن در موج ششم همه‌گیری کووید‏‏-۱۹، گزارش وضعیت تخت‌ها در بخش بستری به صورت آنلاین در دانشگاه نشان داده می‌شود که این امر می‌تواند در مدیریت توزیع بیماران در سطح بیمارستان و دانشگاه بسیار کمک کننده باشد.

مدیر اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: حاصل تلاش‌های سه ماهه معاونت درمان این دانشگاه به همراه مسوولان فناوری اطلاعات سلامت، آمار و HIS بیمارستان‌ها، ایجاد یک بستر اطلاعاتی آنلاین از ساختار تخت‌ها و بیماران بستری در بخش‌های بستری است، به طوریکه اکنون امکان مدیریت تخت های بستری بر اساس داده‌های HIS امکان پذیر شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

در حال حاضر حدود هزار و ۱۲۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۵۶۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۲۳۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۵ هزار و ۲۷۶ نفر رسیده است و چهار هزار و ۸۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۴۳۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۶۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۹۶ دُز اول، ۵۵ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۵۸۴ دُز دوم و ۲۲ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۸۸۳ دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۹ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۸۶۳ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۳۳۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۶۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.