به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی در جلسه با حضور مدیران درمان تأمین اجتماعی سراسر کشور اظهار داشت: هدف از وبینارهای کارشناسی که با مدیران استانی برگزار میکنیم؛ دریافت نظرات و آگاهی دقیق از شرایط موجود سازمان و بررسی مسائل و مشکلات از منظر مردم و در نقطه تماس سازمان با جامعه تحتپوشش در واحدهای اجرایی است. انتظار از مدیران استانی تأمین اجتماعی این است که مسائل جاری را با صداقت، شفافیت و صمیمیت تشریح کرده و با همفکری و ارزیابی همه جانبه مسائل، بهترین و موثرترین راهکارها را برای برون رفت از مشکلات و ارتقاء خدمات به جامعه تحت پوشش اتخاذ کنیم.
وی تاکید کرد: بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار داشته و برنامههای مختلف مربوط به حوزه سلامت همچون سطحبندی خدمات، پزشک خانواده، پرداخت از جیب مردم و سایر مسائل مربوط به ارائه خدمات درمانی در سطح کشور بر بیمه شدگان تأمین اجتماعی نیز اثرگذار است و ما باید ارزیابی دقیقی از وضعیت موجود داشته و به سهم خود برای بهبود و ارتقاء خدمات و دسترسی بهتر مردم به خدمات درمانی تلاش کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: وظیفه ما در حوزه درمان ارائه بهترین خدمات ممکن به جامعه تحتپوشش است و همزمان با ایفای تعهدات در قبال جامعه و تعامل مناسب با سایر اجزای نظام سلامت و انجام بهینه امور جاری، باید نسبت به ارزیابی کارشناسی روند خدمترسانی نیز توجه داشته و در افق بلندمدت و میانمدت برای رفع مشکلات و بهبود مستمر خدمات برنامهریزی کنیم.
وی افزود: راهبرد ما در تأمین اجتماعی فعالیت در چارچوب کلی نظام سلامت است. واقعیت از منظر مردم این است که سهم پرداختی توسط بیمار با وضعیت مطلوب فاصله دارد و ما باید افزایش رضایتمندی مردم را به عنوان یک اصل در همه برنامهها مورد توجه قرار داده و متناسب با وضعیت کلان سازمان، برای بهبود خدمترسانی به مردم و استفاده بهینه از منابع موجود برنامهریزی کنیم. همچنین ضروری است ارائه خدمات درمانی از منظر اقتصاد سلامت نیز بررسی شده و مدیریت بهینه منابع موجود را به عنوان یک اولویت بسیار مهم مورد توجه قرار دهیم.
ضرورت بهرهگیری از تجربیات جهانی در حوزه درمان
موسوی اظهارداشت: در مورد مباحث مرتبط با حوزه درمان نیازمند گفتگوی کارشناسی در حوزه مبانی نظری بوده و باید تجربیات جهانی و الگوهای پیاده شده در سایر کشورها را نیز مطالعه کنیم تا در نهایت بتوانیم با همفکری و هماندیشی بهترین الگوی نظری را مبنای برنامهها و خدمات حوزه درمان قرار دهیم و در صورت نیاز اصلاحات لازم را در روند خدمترسانی انجام دهیم.
در این جلسه که با هدف تقویت ارتباط مستقیم ستاد مرکزی با مدیریتهای درمان استانی برگزار شد، تعدادی از مدیران ستادی و استانی سازمان تأمین اجتماعی با طرح نظرات خود در حوزه درمانی، به بیان دیدگاهها و طرح پیشنهادهایی برای ارتقا وضعیت سازمان پرداختند.
به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.
بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمهشده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمریبگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاهمدت بیمهای و درمان بهرهمند میشوند.
با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروهها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار میروند.