بجنورد- ایرنا- مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بجنورد گفت: طرح بازسازی چشمه آبگرم این شهرستان با هزینه ۱۴ میلیارد ریال تکمیل شد و پس از پایان همه‌گیری ویروس کرونا به بهره‌برداری می‌رسد.

علی داوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح بازسازی چشمه آبگرم ایوب از سال ۱۳۸۶ آغاز شد که ساخت ۲ استخر آبگرم، زیرسازی و آسفالت یک کیلومتر از راه دسترسی، لوله کشی آب شرب، خرید کانکس و ساخت ۲ سکوی آب شرب از جمله فعالیت های عمرانی برای بازسازی این چشمه تاریخی است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بجنورد در ادامه افزود: امسال ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت آثار تاریخی این شهرستان اختصاص یافت که مرمت آینه خانه مفخم و بافت تاریخی سبزه میدان بجنورد در اولویت قرار دارند.

آب گرم ایوب در دهستان گیفان در ۸۶ کیلومتری شمال بجنورد و روی تپه‌ای به ارتفاع ۳۰۰ متر از سطح دره گیفان واقع شده است  و تنها آب گرم طبیعی موجود در استان است که از دیر باز زائران و مسافرانی را از دور و نزدیک به سمت خود می‌کشاند.

این چشمه شکل یک استخر(حوض) با مساحت ۴۵۹ متر مربع می باشد و عمق متوسط آن در حدود یک و نیم متر است، در گوشه ضلع شمالی استخر نیز، چشمه آب سرد وجود دارد که به خوبی سردی آب در این قسمت احساس می شود.

چشمه‌ و آب ‌گرم ایوب ‌پیامبر (ع) در این میان، جزو ۶ چشمه‌ آب‌گرم برتر کشور و یک منطقه‌ نمونه‌ گردشگری است که روستا بیشتر اعتبار خود را از آن گرفته است  و بیشتر به دلیل خواص زیادی که برای درمان و التیام بیماری‌های پوستی دارد.

در حاشیه استخر آبگرم، مقبره ای وجود دارد که اهالی آن را منسوب به ایوب پیغمبر (ع) می دانند.