تهران - ایرنا - سرپرست اداره‌کل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران فرایند الکترونیکی شدن معافیت خدمت وظیفه عمومی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا از «ایثار»، جعفر واحدی در این خصوص گفت: با عنایت به پیگیری‌های اداره‌کل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص حذف فرایند دستی معافیت از خدمت وظیفه عمومی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران واجد شرایط، طبق توافقات صورت گرفته با سازمان وظیفه عمومی ناجا و برقراری وب‌سرویس بنیاد شهید و امور ایثارگران با آن سازمان مقرر شد این خدمت به‌صورت الکترونیک به جامعه ایثارگری ارائه شود.

وی ضمن تشکر از همکاری مسئولان سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: تا پیش‌ازاین متقاضی باید به محل پرونده خود مراجعه می‌کرد و بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از دریافت درخواست متقاضی و بررسی، درصورتی‌که ایثارگر مشمول این خدمت بود فرم‌ها و مدارک لازم را تکمیل و تحویل متقاضی می‌کرد که با الکترونیکی شدن این فعالیت این‌گونه مراجعات و بررسی‌ها از بین رفته است.

سرپرست اداره‌کل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: بعد از این متقاضی جهت بهره‌مندی از این امتیاز باید با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی ایثار (www.isaar.ir) در بخش سامانه خدمات الکترونیک ایثار نسبت به ارائه درخواست معرفی‌نامه احراز هویت فردی (عمومی) جهت معافیت (سازمان وظیفه عمومی) اقدام کند. با توجه به درخواست صدور معرفی‌نامه از طریق سامانه مذکور، دیگر نیازی به حضور مشمول در بنیاد نیست و تمام مراحل صدور معرفی‌نامه به صورت برخط انجام شده و لینک معرفی‌نامه صادره به شماره تلفن همراه مشمول ارسال می‌شود. در ادامه متقاضی می‌تواند نسبت به اخذ پرینت آن اقدام و به همراه مدارک قید شده در دفترچه خدمت وظیفه عمومی تحویل پلیس +10 نماید تا پس از بررسی در خصوص معافیت اقدام لازم به عمل آید.

وی خاطرنشان کرد: اکنون فقط امتیاز معافیت و تلفیق به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و امتیاز کسر خدمت هم در دست پیگیری است که امیدواریم در صورت فراهم شدن زیرساخت آن در آینده نزدیک به‌صورت الکترونیکی ارائه شود.