مشهد- ایرنا- رییس اتحادیه صنف فرش دستباف و مواد مصرفی مشهد گفت: نرخ خدمات قالی‌شویی در این شهر همزمان با فرارسیدن ایام خانه تکانی‌های ویژه عید نوروز حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.

هادی مخملی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تغییر نرخ خدمات قالی‌شویی در مشهد با توجه به افزایش هزینه‌های جانبی و نرخ مواد شوینده اجتناب ناپذیر است و این نرخ کاملا قانونی است که به تایید کمیسیون نظارت مشهد نیز رسیده است.

وی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون قیمت‌های مواد اولیه صنف قالی‌شویی، هزینه‌های جانبی مانند کرایه‌ها، حقوق کارگر و نرخ تمام کالاهای مصرفی مرتبط با صنف قالی‌شویی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

رییس اتحادیه صنف فرش دستباف و مواد مصرفی مشهد گفت: به دنبال افزایش نرخ هزینه های قالی شویی چندین ماه پیگیر تهیه نرخ‌نامه جدید برای این صنف بودیم که در نهایت با مصوبه ۲۰ بهمن ماه کمیسیون نظارت مشهد، نرخنامه جدید به همه قالی‌شویی‌ها ابلاغ شد.

مخملی اضافه کرد: البته تقاضای صنف قالی‌شویی برای افزایش نرخ خدمات با توجه به افزایش هزینه‌ها، بیشتر از ۴۰ درصد بود که کمیته نرخ‌گذاری متشکل از نمایندگان سازمان صمت، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اتاق اصناف، نرخی که اتحادیه برای افزایش نرخ قالی شویی‌ها ارایه کرده است را با واقعیت‌های بازار تطبیق داده و با افزایش ۳۹.۵ درصدی آن موافقت کرده که مورد تایید کمیسیون نظارت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: هیچ اقدام خودسرانه‌ای در افزایش قیمت خدمات قالی‌شویی ها انجام نگرفته است، این در حالی است که اتحادیه نیز تمایلی به افزایش قیمت نداشت اما با توجه به افزایش چشمگیر قیمت مواد اولیه و هزینه‌های مرتبط، صنف قالی‌شویی ناگزیر به افزایش نرخ خدمات خود شد و بدین منظور انطباق لازم بین نرخها در بازار، حقوق مصرف کننده و نرخ قانونی خدمات انجام گرفته است.

رییس اتحادیه صنف فرش دستباف و مواد مصرفی مشهد به شهروندان توصیه کرد که به آگهی‌های قالی‌شویی بویژه در فضای مجازی اعتماد نکنند و قبل از دادن هر سفارشی، اعتبار آن واحد را از اتحادیه یا اتاق اصناف این شهر استعلام کنند.