مشهد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی با تاکید بر ارتقا سواد رسانه ای مدیران برای انتقال پیام های محلی و ملی، گفت: مدیران و مسئولان باید به این دیدگاه برسند که در بسیاری از مواقع تاثیر رسانه‌های محلی از رسانه‌های استانی و ملی بیشتر است.

محمد حسین‌زاده عیش‌آبادی روز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران نیشابور اظهار کرد: در این حوزه نیازمند ارتقا سواد رسانه‌ای مدیران برای انتقال پیام‌ها و رسیدن به درک صحیح از جایگاه رسانه هستیم.
وی با بیان اینکه رسانه های نیشابور باید در برخی مواضع دست‌ به‌ دست هم‌ بدهند و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هویتی این شهرستان را مانند خیام، عطار، کمال‌الملک و واقعه سلسله‌الذهب پررنگ کنند، خاطرنشان کرد: تا وقتی فضاسازی و بسترسازی مناسبی در سطح ملی و بین‌المللی برای این ظرفیت‌ها نداشته باشیم قادر به پیگیری مطالبات در این زمینه و جلب توجه مدیران و مسئولان بلندپایه نخواهیم بود و این رسانه است که می تواند این فضا را ایجاد کند.
وی افزود: ظرفیت‌های نیشابور در برخی حوزه‌ها حتی از برخی استان‌ها بیشتر است مانند ۲هزار و ۴۰۰ شهیدی که تقدیم انقلاب کرده است و باید روی این موارد به صورت مستمر کار شود.
حسین‌زاده گفت: قطعا برآورده ساختن همه خواسته‌ها و انتظارات مطرح شده از سوی خبرنگاران ممکن نیست اما طرح مسائل توسط اصحاب رسانه بر رویکردها، عملکردها و تصمیم‌گیری‌های مدیران و مسئولان موثر بوده و نقش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و مدافع این اقشار در حوزه‌های مختلف است.

در این جلسه اصحاب رسانه نیشابور به طرح مسائل و مشکلات خود با مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی پرداختند.
مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.