لارستان- ایرنا- فرماندار گراش فارس خواستار تامین نیازها ، امکانات و تجهیزات مورد نیاز پایگاه انتقال خون و توسعه و ارتقای آن به مرکز فرآوری خون شد.

روابط عمومی فرمانداری گراش سه شنبه اعلام کرد: مجید غلام پور در دیدار با مجید اکبرزاده مدیرکل انتقال خون استان فارس اظهار داشت که با توجه به جمعیت شهرستان و استقبال خوبی که مردم از اهدای خون دارند، ارتقای پایگاه ثابت خونگیری به مرکز فرآوری خون ضروری است.

وی با تاکید بر توسعه پایگاه انتقال خون گراش با وجود بیمارستان امیرالمومنین علی(ع)به عنوان قطب درمانی جنوب استان فارس به نقش حیاتی انتقال خون در تامین سلامت جامعه اشاره کرد و افزود: تامین پزشک و کمبود نیروی انسانی متخصص و فنی از دیگر مشکلات جدی این مرکز است.

فرماندار گراش گفت: مردم و خیرین این شهرستان به دلیل حضور ملموس و مشارکت کم نظیر برای ایجاد زیرساخت ها در حوزه سلامت امیدوار به توجه ویژه دولت و سازمان های متولی برای رفع برخی کمبودها در این بخش هستند.

وی ادامه داد: هم اینک با همت خیرین و نیک اندیشان شهرستان و حمایت‌های دانشکده علوم پزشکی گراش ساختمان پایگاه انتقال خون این شهرستان در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع احداث شده است.

غلام پور گفت: رقمی افزون بر ۴۰ میلیارد ریال برای این طرح حوزه سلامت هزینه شده است که در صورت تامین امکانات و تجهیز وسایل مورد نیاز در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل انتقال خون استان فارس هم در این دیدار گفت: به زودی تیم کارشناسی به شهرستان گراش اعزام خواهیم کرد و تامین امکانات مورد نیاز و ارتقای این پایگاه به دلیل حضور و مشارکت مثال زدنی مردم و خیرین منطقه و عزم راسخ مسئولان شهرستان در دستور واولویت قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: هم اینک و به دلیل کمبود شدید در همه گروه های خونی از مردم استان درخواست داریم که با مراجعه به پایگاه ها و مراکز انتقال خون ما را در تامین گروه های خونی یاری دهند.

شهرستان گراش در فاصله حدود ۳۶۰ کیلومتری شیراز واقع است.