بهمن جمشیدی چهارشنبه چهارم اسفند ۱۴۰۰ در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس این آمار به طور میانگین روزانه ۶۰ تماس تلفنی مزاحمت بوده است.
وی ادامه داد: به دلیل آسیب هایی که مزاحمین تلفنی به سامانه اورزانس می زنند در صورت شناسایی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
رئیس اورژانس ۱۱۵ کازرون ادامه داد:مزاحمت های تلفنی از یک طرف فرصت تماس بیماران نیازمند به خدمات اورژانس را به دلیل اشغال بودن خطوط ارتباطی از بین میبرد و منجر به آسیب و یا فوت بیماران و مصدومان میشود و از طرفی باعث کاهش توان کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی در مرکز ارتباطات و در برخی موارد پرسنل عملیاتی میشود.
جمشیدی اضافه کرد: برخی از این مزاحمت ها منجر به ماموریت های کاذب و اعزام آمبولانس می شود که علاوه بر هدر رفتن هزینه و سرمایه های ملی به علت تردد آمبولانس ها در مسیر ها می تواند بار ترافیکی را افزایش دهد و حادثه ساز باشد و نیز فرصت خدمات رسانی به بیماران و مصدومان واقعی را از بین ببرد.
وی با بیان اینکه هیچ توجیهی برای ایجاد مزاحمت با اورژانس پذیرفته نیست، گفت: تمام شهروندان باید مسئولانه از ایجاد مزاحمت های بی مورد و غیرضروری و ناآگاهانه برای اورژانس پرهیز کنند و اقدام به فرهنگ سازی این موضوع برای یگران به ویژه کودکان و نوجوانان باشند.
کازرون از شهرستان های غربی استان فارس است و فاصله آن با شیراز حدود ۱۲۰ کیلومتر است.