بهگزارش خبرنگار تئاتر ایرنا؛ همزمان با اختتامیه چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در ۲۶ بهمنماه ۱۴۰۰ مطابق هر سال انتظار بر آن میرفت که بعد از خوابیدن تب و تاب اجراهای نمایشی در این جشنواره و شور و حال معرفی برگزیدگان بخشهای مختلف این رویداد، بار دیگر شاهد بازگشت آرامش به فضای هنرهای نمایشی کشور باشیم.
اما همزمان با آخرین روز جشنواره و معرفی برگزیدگان از سوی ادارهکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابلاغیهای خطاب به گروههای نمایشی، تماشاخانهها و تالارهای نمایشی درباره شرایط جدید میزبانی از مخاطبان تئاتر منتشر شد.
در آن ابلاغیه آمده بود: بهسبب قرار گرفتن کشور در موج ششم پیک کرونا و شیوع سویه اُمیکرون این ویروس، تماشاخانهها تا اطلاع ثانوی از ظرفیت ۵۰درصدی در پذیرش مخاطبان بهره خواهند برد.
همین مساله رقمزنندهی این شائبه بود که بعد از خوابیدن تب و تاب جشنواره تئاتر فجر، قطعا شاهد اقبال کم تالارهای نمایشی و البته اجرای جدید آثار نمایشی در تالارها خواهیم بود؛ اما هنرمندان تئاتر بعد از پشت سر گذاشتن دو سال همراهی با فراز و فرودهای این ویروس و آسیبها و خسارتهایی که بهسبب تعطیلی مکرر تماشاخانهها متحمل شده بودند نهتنها نشانی از احتیاط برای بازگشت به صحنههای تئاتری نداشتند که طی یک هفته اخیر هر روز حداقل شاهد خبر آغاز اجرای یک اثر نمایشی جدید در تالارهای نمایشی کشور بودیم.
نکته دیگر که طی این هفته فضای خبری و رسانهای رویدادها و اتفاقات تئاتری را دستخوش تغییر قرارداد به پیش کشیدن مبحث حذف معافیت مالیاتی هنرمندان بازمیگشت. اهالی تئاتر که طی این دو سال شرایط معیشتی سختی را بهسبب شیوع ویروس کرونا گذرانده بود، همسو با قاطبه اهالی فرهنگ و هنر نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند و از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان خود در خانه ملت درخواست تجدیدنظر در تصویب این مادهواحده را داشتند.
خوشبختانه با ورود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از هنرمندان و تأکید بر جدا کردن قاطبه هنرمندان از تعداد معدودی از اهالی این خانواده که در گروه بهاصطلاح هنرمندان سلبریتی با درآمدهای بالا قرار میگیرند، رایزنیهای خود را با نمایندگان خانه ملت مطرح کردند و در نهایت کمتر از یک هفته از مطرح شدن این بحث، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به حذف مبحث معافیت مالیاتی هنرمندان رای دادند و بار دیگر شاهد بازگشت آرامش به فضاهای ملتهب روحی و روانی هنرمندان مبنیبر تصویب آن مصوبه بودیم
این خود یکی از بهترین خبرها در آغاز سال جدید هنر تئاتر کشور که هر ساله همزمان با اتمام جشنواره تئاتر فجر تا برگزاری جشنواره فجری دیگر در سال آینده آغاز سالتحویل را جشن میگیدند و طی بازه زمانی سک ساله آنرا به پایان میرسانند بود.
در خلال این رخداد و رویداد ها البته بودند اخبار دیگری که فراز و فرودهای تئاتر کشور را دربر میگرفت. آنچه در ادامه این گزارش میآید مرور مهمترین اخبار حوزه هنرهای نمایشی از ۲۷ بهمنماه ۱۴۰۰ تا پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰ خورشیدی است.
دریافت مالیات از هنرمندان اثرات مخربی بر جامعه هنری میگذارد
ایرج راد عضو شورای عالی هیات رییسه خانه هنرمندان ایران با تاکید بر نیاز حوزه فرهنگ و هنر برای حمایت همه جانبه و نگاه درآمدی به این حوزه، تصریح کرد: دریافت مالیات از هنرمندان اثرات مخربی بر جامعه هنری به دنبال خواهد داشت.
راد در نشست رسانه ای هیات رییسه شورای عالی خانه هنرمندان ایران در محل این خانه با تشریح موضوع طرح اخذ مالیات بر درآمد از هنرمندان، گفت: هنرمند در طول سال تمام تلاشش این است که کار کند، ممکن است سالی درآمدی داشته باشد اما سال بعدی آن هیچ کاری نداشته باشد و بدون درآمد باشد.
رییس هیات مدیره خانه تئاتر با تاکید براینکه باید تحقیق و بررسی شود و ارزیابی کرد که اگر مالیات حذف شود بهتر است یا نه؟، گفت: شاید سلبریتیها فقط درآمد بالا داشته باشند که آن هم در یک سال چیزی نیست. ما غیرانتفاعی هستیم و اکثر هنرمندانی که در جاهای مختلف کار میکنند، حقوق بگیر نیستند. اما به این توجه نمیشود که دریافت مالیات چه اثرات مخربی بر جامعه هنری دارد.
برای اینکه یک تئاتر روی صحنه برود، ۲۹ درصد برای سالن، ۵ درصد به بلیط فروشی، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت میشود. یعنی همهاش مالیات است.
حساب پردرآمدها را از اکثریت اهالی هنر جدا کنیم
بعد انتقاد اهالی فرهنگ و هنر به مساله مطرح شده حذف معافیت مالیاتی هنرمندان بدون در نظر گرفتن نوع فعالیت، میزان درآمد و به یک چشم دیدن قاطبه خانواده اهل هنر با جمعیت اندک هنرمندان به اصطلاح سلبریتی، معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به نمایندگی از بدنه وزارتخانه و هم صدا با همدلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان؛ از حذف معافیت مالیاتی اهالی هنر که طی روزهای گذشته محل بحث و تبادل نظری طیف وسیعی از جامعه فرهنگ و هنر کشور بوده، انتقاد کرد.
سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین راستا گفت: بسیاری از هنرمندان به لحاظ معیشتی در طبقه پایین یا متوسط جامعه قرار دارند و بازگرداندن مالیات برای این طبقه در بودجه سال آتی فشار زیادی را بر آنها وارد میکند.
سید محمد هاشمی تصریح کرد: شفاف سازی در نظام مالیاتی و لزوم اخذ مالیات از هنرمندانی که درآمدهای میلیاردی دارند اتفاق مبارکی است و بیشک امر عادلانهای است که باید انجام پذیرد، اما باید حساب چهرههای معدود هنرمندی را که درآمدهای میلیاردی دارند از قاطبه جامعه هنری جدا کرد.
ما در اقشار مختلف هنرمندان از جمله نویسندگان، اهالی تئاتر و هنرهای تجسمی و… شاهد مشکلات جدی معیشتی هستیم که در دوسال اخیر و به خاطر شیوع بیماری کرونا بیشتر هم شده که حمایت بیشتر از این افراد را طلب میکند. در بدنه سینما هم نزدیک به ۱۰ هزار نفر مشغول به کار هستند که اکثریت آنها به لحاظ مالی و معیشتی شرایطی بسیار متفاوت از چهرههای معروف با درآمدهای میلیاردی دارند.
هنرمندان با پیگیری های وزارت فرهنگ از پرداخت مالیات معاف شدند
بعد از ورود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حمایت از آرای هنرمندان در حوزه نقد به حذف معافیت مالیاتی و انتقال این نگاه از سویه قاطبه اهل هنر به نمایندگان مردم در خانه ملت (مجلس شورای اسلامی)؛ نمایندگان در حمایت از فعالیتهای هنری، هنرمندان مشمول بند(ل) ماده ۱۳۹ قانون مالیات های مستقیم را از پرداخت مالیات معاف کردند.
نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر روز چهارشنبه (۴ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با بند(ق) تبصره(۶) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند.
در جریان رسیدگی به این بند تعدادی از نمایندگان از جمله عباس مقتدایی نسبت به اصلاح جزء در جزء یک بند ق تبصره ۶ پیشنهادی ارائه کرد تا براساس آن هنرمندان از جمله افرادی که فعالیتهایی در زمینه خلاقیت، نمایش، مرمت و بازسازی آثار تاریخی دارند از پرداخت مالیات طبق قانون مالیات های مستقیم معاف شوند که مجلس با این اصلاح موافقت کرد
در بخش درآمدی بند(ق) تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ آمده است: معافیت مالیاتی فعالیتهای مربوط به انتشارات کمک درسی حذف می شود.
به منظور حمایت از تولید و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، براساس اعلام ستاد ملی کرونا، واحدهای صنفی با درآمد مشمول مالیات کمتر از یک میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ علاوه بر معافیتهای قانونی، بخشودگی و مشوقهای مالیاتی، برای مالیات بر عملکرد سال ۱۴۰۰ از پنج واحد درصد بخشودگی از نرخ مالیاتی برخوردار می شوند.
برخی از هنرمندان جوان تئاتر دست به تولید آثاری میزنند که رنگ و بوی ایرانی ندارد
اجرای نمایش خانه سیاه است به نویسندگی، طراحی و کارگردانی محسن اردشیر شامگاه یکشنبه (اول اسفند ماه) با سخنرانی قطبالدین صادقی در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.
در اولین اجرای این اثر نمایشی بهزاد فراهانی، سهراب سلیمی، محسن حسینی، کاظم هژیرآزاد، شهرام گیل آبادی، علی عابدی و تعدادی دیگر از هنرمندان به عنوان مهمان ویژه حضور داشتند.
قطبالدین صادقی قبل از آغاز اجرای این اثر نمایشی گفت: تا جایی که من محسن اردشیر را می شناسم او را کارگردانی دیدم که برای پول دست به اجرای کارهای سبک و مبتذل نمیزند. او هنرمند فعالی است که در این سال ها نهایت تلاش خود را برای اجرای نمایشهای ایرانی به کار گرفته است. شرایطی که متاسفانه امروزه در برخی از کارگردانهای جوان ما دیده نمیشود و بسیاری از آنها دست به تولید آثاری میزنند که رنگ و بوی ایرانی ندارد و دائم در فضایی خارجی پیش روی مخاطبان قرار میگیرد.
متاسفانه فقدان توجه به فرهنگ ایرانی و اجرای بیرویه کارهای فرنگی تبدیل به بحران جدی در تئاتر کشورمان شده و این یک ماموریت جدی برای اهالی تئاتر است که بتوانند با به صحنه بردن نمایشهای ایرانی در حفظ فرهنگ ایرانی به سهم خود تلاش کنند. به هر حال، خوشحالم که محسن اردشیر به عنوان کارگردانی برخاسته از تئاتر شهرستان، نمایش مهمی را روی صحنه برده و توانسته متناسب با فرهنگ ایرانی حرفهای تازهای برای گفتن داشته باشد
نمایش خانه سیاه است نمایشی در باب زندگی، اشعار و آثار فروغ فرخزاد به نویسندگی، طراحی و کارگردانی محسن اردشیر و تهیه کنندگی مهدی کریم پور است که تا پایان اسفندماه ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.
معرفی نامزدهای بخشهای مختلف دومین جایزه سرو معرفی
اسامی نامزدهای دومین جشنواره جایزه سرو از سوی هیات داوران این رویداد با حضور شهرام کرمی، سیدحسین فداییحسین و رضا صمدپور در بخش داوری بخش نمایشنامهنویسی و نصراله قادری، فرهاد قائمیان و رحمت امینی به عنوان اعضای هیات داوران بخش تئاترهای تلویزیونی معرفی شدند.
بر این اساس خاطرات خانهای که نیست به قلم کامران شهلایی؛ ابری است غوطهور در وسط بهار به قلم مهدی نصیری؛ خوب، بد، زشت به قلم ابوالفضل حاجعلیخانی؛ تریلوژیهای جنگ به قلم ایوب آقاخانی؛ قصه ای از دل خاک به قلم محمد تیموری؛ دایک به قلم هیوا ربانی؛ تمام من همه عدو به قلم مرتضی شاهکرم و کجایی ابراهیم؟ به قلم لیلی عاج به عنوان کاندیداهای بخش نمایشنامهنویسی معرفی شدند.
همچنی در بخش نامزدهای خش تئاتر تلویزیونی سه تلهتئاتر دغدغههای پرچین ...، سکوت و کشتن کابوسها بیشترین سهم کاندیداتوری در بخشهای نمایشنامهنویسی؛ کارگردانی هنری؛ کارگردانی تلویزیونی؛ بازیگری مرد؛ بازیگری زن؛ تصویربرداری؛ طراحی صحنه و اثر برگزیده را به خود اختصاص دادند.
آئین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان دومین جایزه سرو به همت انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح دوشنبه 9 اسفند ماه 1400 همزمان با شب مبعث حضرت رسول اکرم |(ص) در تماشاخانه مهر حوزه هنری از ساعت 16 برگزار خواهد شد.
قدردانی شبکه مستند از یک عمر فعالیت هنری جواد انصافی
مراسم پاسداشت جواد انصافی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما و رونمایی از مستند شادیبان تولید جدید شبکه مستند به کارگردانی و تهیه کنندگی ابوالفضل توکلی شامگاه ۳۰ بهمن با حضور جمعی از هنرمندان سینما و تئاتر در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
جواد انصافی در این مراسم در سخنان کوتاهی با بیان آنکه خوشحالم که در جمع صمیمی هنرمندان بزرگ کشور هستم و خوشحالم که آقای توکلی مستندی از من ساختند. او برای این کار زحمات زیادی کشید گفت: تمام تلاش من در این سالها این بوده است که همه شاد باشند و شادی را به دل همه ایرانیان بیاورم. باید بگویم که در ۱۲ سال گذشته هیچ کاری را که شاد نباشد، نپذیرفتم.
در بخش پایانی این مراسم، با حضور رضا بنفشهخواه، آتش تقیپور و ابوالفضل توکلی از یک عمر فعالیت هنری جواد انصافی قدردانی و تندیس شبکه مستند به این هنرمند اهدا شد.
تعویق اجرای نمایش «چَفت» به دلیل مصدومیت بازیگر
نمایش چَفت به نویسندگی امیر اربابی و کارگردانی محمد خانحسینی به دلیل مصدومیت یکی از بازیگران تا چهارشنبه ۴ اسفندماه روی صحنه نمیرود.
کامران تفتی، سیدجواد یحیوی، دُنا تارفی، کیارش حقگو بازیگران این نمایش هستند.
این گروه نمایش اعلام کرده است: دانشجویان با مراجعه حضوری و ارائه کارت دانشجویی به گیشه عمارت نوفل لوشاتو می توانند از ٢٠ درصد تخفیف خرید بلیت بهره مند شوند.
اعلام نامزدهای دومین مسابقه نمایشنامهنویسی «چهارراه»
ایوب آقاخانی دبیر مسابقه سراسری نمایشنامهنویسی اقتباسی چهارراه، نامزدهای دومین دوره این مسابقه را که آثار خود را با اقتباس از سمک عیار اثر فرامرز بن عبدالله الکاتب الارجانی، اقبالنامه اثر نظامی گنجوی، مرزباننامه بازنوشته سعدالدین وراوینی و بهارستان اثر عبدالرحمان جامی نوشته بودند، به شرح زیر اعلام کرد:
آیین دستاندازی نوشته علیرضا سعیدی کیاسری از استان مازندران
افسانه مه و خورشید نوشته پریسا اخوان از استان تهران
پهلوانخلیل نوشته پژمان شاهوردی از استان لرستان
در باران آمد نوشته اصغر گروسی از استان فارس
دیار جادو نوشته پریسا کیومرثی از استان تهران
روضه سوم اندر احوال شاه بازیساز نوشته شهرام احمدزاده از استان تهران
سرپرستان نوشته آرزو بهرامی از استان زنجان
سمکعیّار را بِکُش نوشته مهدی اکبری از استان البرز
قصههای قلعه قرمز نوشته زینب زاولان از استان اصفهان
گذر عیاران نوشته محمد فخرایی مطلق از استان بوشهر
آقاخانی با اشاره به اجراخوانی چند اثر برگزیده دور اول مسابقه سراسری «چهارراه» توسط گروههای حرفهای، عنوان کرد: این رپرتوار نمایشنامهخوانی به صورت رقابتی برگزار خواهد شد و برگزیدگان آن، همزمان با آیین اختتامیه این رویداد در سه رشته معرفی میشوند.
داریوش مؤدبیان، مهرداد رایانی مخصوص و محمدحسین ناصربخت داوران دومین مسابقه سراسری نمایشنامه نویسی اقتباسی چهار راه بودند.
آیین اختتامیه این رویداد طی سه روز از ۱۴ تا ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در حوزه هنری برگزار خواهد شد.
معرفی نامزدهای جشنواره نمایشنامهنویسی ثمر
هیات داوران اولین دوره از جشنواره نمایشنامهنویسی ثمر پس از مطالعه آثار دریافت شده، نامزدهای هر بخش را معرفی کردند.
آثار دریافتی به این جشنواره توسط فارس باقری، بهزاد آقاجمالی، ساناز بیان، آزاده انصاری و محمد منعم داوری شدند و برندگان نهایی روز دوشنبه (۹ اسفند ماه) طی مراسمی در فرهنگسرای خانواده معرفی میشوند.
نامزدهای جشنواره نمایشنامهنویسی ثمر از سوی هیات داوران به شرح زیر اعلام شد:
نامزدهای بخش کودک و نوجوان:
آزمایشگاه نوشته علی سعادتی (بجنورد-خراسان شمالی)
افسانه شهر رویاها نوشته آدینه سمنانی (تهران)
دونه برف آرزو نوشته ماندانا عبقری (کرج-البرز)
کامران و دیوک در جنگل اشباح نوشته مجتبی مقدم (باغملک-خوزستان)
ماهور نوشته مرضیه مرصوصی (تهران)
نامزدهای بخش صحنهای:
از پشت شیشهها نوشته ابراهیم عربنژاد (کرمان)
اسبها هیچ زمانی کوچ نمیکنند نوشته محمود خسروپرست (تهران)
زمزمه مردگان نوشته ابراهیم عربنژاد (کرمان)
کاپوتاژ نوشته کامران شهلایی (تهران)
کارا نوشته محمد اوحدی حائری (تهران)
معده طبقه متوسط نوشته لیلی عاج (تهران)
من گوشت خرگوش دوست ندارم نوشته محمدرضا یاری کیا (تهران)
نام تمام مردگان زهره است نوشته رضا رضوانیفر (یاسوج-کهکیلویه و بویراحمد)
هیات داوران در بخش محیطی و میدانی هیچ انتخابی نداشت.
نخستین جشنواره نمایشنامهنویسی ثمر با رویکرد خانه و خانواده توسط فرهنگسرای خانواده و با مشارکت مدیریت مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
۱۶۴ اثر از سراسر کشور به دفتر این جشنواره رسیده که شامل ۱۰۷ اثر در بخش صحنه، ۳۴ اثر در بخش کودک و نوجوان و ۲۳ اثر در بخش محیطی و میدانی هستند.
انتشار نمایشنامههای آموزشی برای بچهها
کتاب سه نمایشنامه کودک و نوجوان اثر مرتضی هاشمی نمایشنامهنویس و کارگردان تئاتر، در تیراژ ۵۰۰ جلد و ۱۱۷ صفحه منتشر و توزیع شد.
این اثر، دومین کتاب او پس از کتاب پنج نمایشنامه دانشآموی است که سال گذشته به چاپ رسیده بود و امسال نیز تجدید چاپ شد.
در این کتاب، سه نمایشنامه جشن تولد، بزرگترین گنج دنیا و دنیای شیرین گنجانده شدهاند.
نمایشنامه جشن تولد به آسیبهای استفاده بیش از حد کودکان از بازیهای رایانهای، نمایشنامه بزرگترین گنج دنیا به موضوع دوستیابی در فضای مجازی و نمایشنامه دنیای شیرین به آموزش نظم برای کودکان میپردازد.
علاقهمندان به ادبیات نمایشی و نمایشنامههای کودک و نوجوان میتوانند کتاب سه نمایشنامه کودک و نوجوان را با بهای ۳۵۰۰۰ تومان از کتابفروشیهای سراسر کشور تهیه و مطالعه کنند.
روزهای شلوغ صحنههای نمایشی از کاسپار هاوزر تا یک ماه، هزار آسمان
نمایش کاسپار هاوزر با طراحی و کارگردانی بابک بیگوند از پنجم اسفند ماه ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در تماشاخانه خاتون به صحنه میرود. این اثر نمایشی براساس نمایشنامه کاسپار پیتر هانتکه نوشته شده است و تا ۲۰ اسفند ماه به صحنه خواهد بود.
بهروز سروعلیشاهی و علی برقبانی بازیگران این اثر نمایشی هستند.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: کاسپار هاوزر انسانی که تنها قادر به تکلم یک جمله است. آیا او می تواند با این تنها جمله اش در اجتماع آدمیان دوام بیاورد؟؟
سفر «سمفونی مرگ» از لندن به ایران
نمایش سمفونی مرگ به کارگردانی داریوش رضوانی که برداشتی آزاد از نمایشنامه مرگ و دوشیزه آریل دورفمان است با حضور بازیگرانی چون مژگان معقولی، بردیا جلالی، داریوش رضوانی این روزها در تماشاخانه مهرگان به صحنه است.
این اثر نمایشی پیش از این در سال ۱۳۹۴ در شهر لندن به صحنه رفته است. شیوه اجرایی این نمایش به نوعی فیلمتئاتر نیز است و از راشهای ضبط شده در داخل اجرا استفاده میشود. به گونهای که اتفاقاتی که خارج از صحنه رخ دادهاند در قالب فیلم در اجرا برای مخاطب پخش میشوند.
بازگشت مارادونا به صحنه تئاتر
نمایش مارادونا که اجراهای خود را از روز نخست بهمن، با نویسندگی، طراحی و کارگردانی مهران رنجبر، نقش آفرینی؛ میلاد معیری، مهدی یگانه و علیرضا عبدالکریمی آغاز کرده بود، دور جدید اجراهای خود را از شامگاه دوم اسفند ماه در ساعت ۱۹ در عمارت نوفل لوشاتو از سر گرفت.
در دور جدید اجرای مارادونا، مهران رنجبر به جای علیرضا عبدالکریمی در این نمایش بازی میکند.
مهران رنجبر نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر که پیش از این پرترههایی چون استیو جابز و مارلون براندو را بر صحنه تئاتر اجرا کرده است.
«تَرَقُب» مهمان جدید تالار قشقایی
تَرَقُب عنوان تازهترین اثر نمایشی تالار قشقایی تئاترشهر است که از پنجم اسفندماه سال ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۰ به نویسندگی مسعود شامی و کارگردانی مشترک مسعود شامی و میلاد خرم، میزبان مخاطبان تئاتر خواهد بود.
در این اثر نمایشی مهناز میرزایی، سایه کبیری و مائده جلالی به عنوان بازیگر حضور دارند.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: روایتی از سه دوره حیات آدمی، در هیبت زنانگی بر زمین… هر جهان را بنگر که چگونه یک اتم است... در بینهایتم هستی که به کار و کار و کار در دَمی، آ-دَم دمید و [دآد] داد آدمی، که بدان. پس تو چِ میدانی؟!
میزبانی حوزه هنری از «یک ماه، هزار آسمان»
نمایش یک ماه، هزار آسمان به کارگردانی حمید ابراهیمی که با موضوعی ملتهب و سیاسی در جشنواره تئاتر فجر امسال نیز حضور داشته است از یکم اسفند تا پانزدهم ماه جاری از ساعت ۱۸ پذیرای علاقمندان در سالن مهر حوزه هنری خواهد بود.
حامد آقایی، بیتا خردمند، پژمان کاشفی، ندا قاسمی، فیروز حیدرزاده، اهورا ابراهیمی، محمدعلی سحرخیز، رضا روستا، حمید ابراهیمی بازیگران این اثر نمایش را تشکیل میدهند.
این نمایش درباره یکی از شهدای مدافع حرم است که توسط نامهای عاشقانه محل شهادتش را با زبان ستارهها برای همسرش بازگو میکند و همسرش که ستارهشناس است متوجه زبان اشاره در نامه شده، در این میان پدرش که مردی ست متنفذ و قدرتمند، او را با مشکلاتی مواجه میکند