بروجرد - ایرنا - امام جمعه بروجرد گفت: حوزه علمیه ظرفیتی بی نظیر است که آموزش و پرورش باید از آن در راستای رشد دینی و فکری بیشتر دانش آموزان بهره‌مند شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام "سید علی حسینی "روز پنجشنبه در جلسه  ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در دفتر امام جمعه بروجرد افزود: نظام آموزش و پرورش از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و بدون تردید همه باید برای حل مسائل و مشکلات آن همت و تلاش جمعی داشته باشند.

وی بر ضرورت بهره مندی هرچه بیشتر از خیرین و کمک‌های مردمی که همواره حضوری چشم‌گیر در عرصه آموزش و پرورش داشته اند، تاکید کرد و گفت: نیازمندی دانش آموزان محروم و بی بضاعت، باید با حفظ کرامت آنها و خانواده هایشان به خوبی برطرف شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به موفقیت های دانش آموزان بروجرد در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی بیان کرد: توجه به مسائل فرهنگی، دینی و اخلاقی در تربیت دانش آموزان بسیار موثر بوده و با همکاری بین حوزه های علمیه با آموزش و پرورش  می‌توان از ظرفیت های علمی و معنوی بیشتر بهره مند شد.

مدیر آموزش وپرورش بروجرد گفت: هدف  مشترک بین آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در تعلیم وتربیت دانش آموزان تربیت و ارتقاء اخلاقی و دینی آنان و رسیدن به حیات طیبه وکرامت انسانی نسل آینده است که هدف اصلی سند تحول بنیادین نیز می باشد.

محمد مهرافزون اظهار داشت: همه با هدف واحد و انگیزه الهی به دنبال انجام وظیفه خطیر خود یعنی تربیت انسان‌های متعهد، متدین، مومن و با اخلاص، شجاع و مستقل هستیم.

وی گزارش جامعی از برنامه های آموزشی وپرورشی روحانیونی که تحت عناوین مختلف ( طلبه معلم ،سرباز معلم ،طرح امین ) در بدنه آموزش وپرورش در حال اجرا می باشد ارائه نموده وبیان کرد: یکی از مهم ترین برنامه ها اعزام مبلغان به مدارس، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، استقرار روحانی در مدارس و نشست های پرسش و پاسخ با حضور روحانیون در مدارس درزمان حضوری بودن دانش آموزان وچه در بستر فضای مجازی می باشد.

وی افزود: بهره مندی آموزش و پرورش از توانمندی ها و شرایط علمی و تخصصی حوزوی ها در عرصه های فکری، تربیتی و تبلیغی می تواند ما را در تثبیت و نهادینه کردن ساحت های شش گانه تربیتی دانش آموزان کمک کند.