ساری - ایرنا - استاندار مازندران با اظهار این که فرهنگ ایثار و شهادت را هرگز نباید مورد غفلت قرار دهیم ، گفت: امروز مهم‌ترین و تنها پادزهر تهاجم فرهنگی دشمنان ، ترویج فرهنگ جهاد ، ایثار و شهادت در بین مردم و مسوولان است.

به گزارش ایرنا ، سید محمود حسینی پور روز پنجشنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان مازندران که با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد ، افزود: ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در کشور ما بسیار خوب در حال انجام است و مردم بخوبی قدرشناس شهیدان ، خانواده آنان و ایثارگران هستند ، ولی نباید از فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک کالا و ابزار در محافل بهره برداری کرد ، بلکه الگویی برای همه مسوولان شود .

وی توضیح داد : همواره باید از خودمان سووال کنیم که نسبت ما با آنچه که شهدا جانشان را برایش داده اند، چیست چون شهدا برای ارزش های اسلام و انقلاب و حفظ و تداوم آن جانشان را تقدیم کردند.

استاندار مازندران گفت : امروز تنها مانع رسوخ تهاجم فرهنگی ، وجود فرهنگ ایثار و شهادت است و مردم ولایت مدار مازندران در این بخش صبغه تاریخی دارند چرا که این خطه به علوی بودن مشهورند و محصول امروز این تاریخ در خطه علویان جوانانی هستند که لشگر ۲۵ کربلا همواره به عنوان  خط شکن جبهه ها مطرح بودند.

وی افزود : مازندران در جبهه مقاومت نیز به گفته شخص  سردار دل ها ، شهید حاج قاسم سلیمانی مازندرانی ها در سخ ترین مناطق جبهه مقاومت حضور فعالی داشته و دارند و  همسو با این روحیه  ۴۳ شهید مدافع حرم را تقدیم کرده اند.

حسینی پور خطاب به معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت : تسریع در ساخت پارک موزه دفاع مقدس با توجه به گردشگرپذیری استان ضروری است و پارک موزه دفاع مقدس مازندران باید به عنوان جاذبه گردشگری بین‌المللی تعریف و تکمیل شود.

وی افزود : گردشگری جهان اسلام  را در مازندران  باید با تکمیل طرح های مجموعه موزه دفاع مقدس این استان عملیاتی کنیم . این مجموعه در مازندران می تواند معرف فرهنگ جهاد و شهادت کشورمان به جهانیان باشد .

استاندار مازندران به حضور سالانه حدود ۴۰ میلیون گردشگر در مازندران اشاره کرد و گفت: این ظرفیت بزرگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و برای این مقوله مهم باید طرح های موزه دفاع مقدس هر چه سریع تر به اتمام برسد و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور باید به این مجموعه عظیم فرهنگی توجه ویژه داشته باشد.

وی افزود : اگر می خواهیم فرهنگ جهاد و شهادت را به جهان اسلام معرفی کنیم باید نقش نیروهای جهادی مازندران در جبهه مقاومت را با مستند سازی حماسه آنان در  خان طومان سوریه هر چه سریع تر بسازیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران نیز در این مراسم نسبت به بی توجهی برای ساخت  یک فیلم سینمایی از رشادت های سرداران ، فرماندهان و رزمندگان استان انتقاد کرد و گفت: البته پس از پیگیری های متعدد ساخت مستند شهادت ۴۳ شهید مدافع حرم مازندران در خان طومان را با هماهنگی صدا و سیمای مرکز استان در دست اجرا داریم.

سردار عبدالله ملکی افزود : متاسفانه هنوز هیچ سریال ، مستند و فیلم سینمایی بلند در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت سرداران ، فرماندهان و رزمندگان استان مازندران ساخته نشده است و تنها دلیل این موضوع فقط عدم تخصیص اعتبار در این بخش است.

وی از رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خواست تا به صورت ویژه به این درخواست توجه کرده ، اعتبار لازم را نیز اختصاص دهد.

به گزارش ایرنا ،همزمان با برگزاری شورای ترویج  فرهنگ  ایثار و شهادت استان مازندران کتاب " آوای شیمبار" با موضوع روایت امدادگرجنگ ازجانبازشهید رضا عبدالوند و به قلم صدیقه لطیفی همسر این شهید با حضور معاون رییس جمهورو رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار مازندران رونمایی شد.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید کشور عصر روز گذشته به مازندران سفر کرد و عصر امروز قرار است در یادواره شهدای گردان حمزه در شهرستان تنکابن شرکت کند.

گردان خط شکن حمزه که جمعی سپاه کربالی مازندران است در دوران دفاع مقدس ۲۳ فرمانده و سردار شهید تقدیم حفظ حریم کشور کرد که از جمله آنها شهیدان یوسف سجودی، ناصر بهداشت، محمدعلی مالک، جعفر شیرسوار ، مهدی خوش سیرت، صادق مکتبی است.

استان مازندران از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۲ هزار جانباز و مجروح و ۲هزار و ۸۰۰ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرد.

همچنین مازندران در حال حاضر میزبان پیکر ۳۴۲ شهید گمنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۱۱۰ نقطه از خاک پاک استان آرام گرفته است. 

مازندران در دفاع از حریم و حرمت اهل بیت (ع) بیش از ۴۲ شهید هدیه داد تا به جمع ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید جنگ تحمیلی بپیوندند.