به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی شهرداری قم، علی نیک در گفتوگویی با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر ۶۰ درصد ناوگان تاکسیرانی در قم فرسوده است، در صورتی که ناوگان تاکسیرانی در شهر قم در انتقال مسافر و سفرهای درونشهری سهمی ۱۴ درصدی دارد.
وی دغدغه شهرداری مبنی بر نوسازی ناوگان تاکسیرانی را موردتوجه قرار داد و افزود: شهرداری قم بعد از متوقف شدن نوسازی ناوگان تاکسیرانی بعد از قطع تسهیلات دولتی و افزایش قیمت خودرو، به دنبال راهکارهایی برای نوسازی بوده و تلاش کرده از طریق منابع داخلی و اعطای تسهیلات کمبهره بتواند در این حوزه گامهای موثری بردارد.
وی از برنامهریزیهای این سازمان برای نوسازی تاکسیهای فرسوده مدل ۱۳۸۰ و قبل از آن خبر داد و تصریح کرد: با پیگیریهای انجامشده توانستهایم از طریق منابع داخلی و توافق با بانک، طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده مدل ۱۳۸۰ و قبل از آن را بهصورت پایلوت آغاز کنیم.
وی از اعطای وام یک میلیارد ریالی به متقاضیان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به توافقی که با بانک انجامشده تسهیلاتی به مبلغ یک میلیارد ریال به متقاضیان اختصاص دادهشده و روند اداری افرادی که ثبتنام کردهاند در حال انجام بوده و تعدادی از پروندهها به بانک ارجاع دادهشده است.
نیک همچنین نحوه پرداخت مابهالتفاوت قیمت خودروها را تشریح کرد و گفت: قیمت خودرو تاکسی پژو حدود یک میلیارد و ۴۲۰ و تاکسی سمند نیز در حدود یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال است، که صاحبان خودرو باید مابهالتفاوت آن را شخصا پرداخت و همچنین میتوانند خودروی خود را نیز بهعنوان خودرو اسقاطی فروخته و مبلغ آن را نیز دریافت کنند.
وی در پایان با تاکید دوباره بر نوسازی ناوگان تاکسیرانی بیان کرد: این طرح بهصورت پایلوت آغازشده و در صورت موفقیت ادامه پیدا خواهد کرد تا بتوانیم در کمترین زمان شاهد نوسازی و کاهش عمر ناوگان تاکسیرانی بوده و خدمات مطلوبی را به شهروندان ارائه دهیم.