ارومیه- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به ثبت ۲ هزار و ۵۰۳ شکایت مردمی در سامانه ۱۹۵ گفت: بیشترین شکایات مردم در حوزه تلفن ثابت (مخابرات) و به میزان ۲۲.۳۷ درصد است.

قاسم جلیلی‌نژاد روز جمعه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سایر شکایات ثبت شده، افزود: کیفیت سرویس اینترنت و پشتیبانی مخابرات منطقه با ۱۹.۹ درصد، سرویس های داخلی پست استان با ۶.۴  درصد و خدمات مالکیت و سیم کارت و عدم آنتن دهی تلفن همراه اول با ۸.۰۳ درصد در رتبه های بعدی است.

وی بیان کرد: از تعداد کل شکایات ثبت شده، ۲ هزار و ۳۵۳ مورد با ۹۴ درصد، با پاسخ این اداره کل همراه بوده و ۱۵۰ شکایت ثبت شده و باقی مانده نیز در دست رسیدگی هستند و بعد از حصول نتیجه به مشترکان اعلام می‌شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: در مورد اینترنت بیشترین شکایات مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات اینترنت، کیفیت سرویس ارائه شده و مشکلات مالی و تعرفه‌ای است.
جلیلی‌نژاد افزود: شکایات ثبت شده در این سامانه طی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶.۵ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: مشترکان حوزه ارتباطات می‌توانند شکایات خود را در خصوص اینترنت و سرعت و مصرف بسته‌های شرکت طرف قرارداد در سامانه https://۱۹۵.cra.ir/ ثبت کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی بیان کرد: همچنین مشترکان در راستای ثبت شکایت از پیامک‌های انبوه مزاحم و تبلیغاتی شخصی، شماره مورد نظر را به سرشماره رایگان ۱۹۵ پیامک کنند.
جلیلی‌نژاد ادامه داد: بعد از ثبت شکایت در این سامانه، ظرف مدت ۷۲ ساعت باید رسیدگی به این شکایت انجام و نتیجه به مشترک شاکی ارائه شود.
به گزارش ایرنا، در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.