خرم‌آباد - ایرنا - رییس اداره حمل و نقل مسافر راهداری لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۴۱۵ هزار و ۶۸۵ نفر در قالب ۲۲۴ هزار و ۱۰۱ سفر در لرستان صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۳۹ افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، مصطفی سمساریان روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۴۱۵ هزار و ۶۸۵ نفر در قالب ۲۲۴ هزار و ۱۰۱ سفر در لرستان صورت گرفت. این در حالی است که سال گذشته یک میلیون و ۲۲۶هزار و ۶۴۲ مسافر و ۲۱۱ هزار و ۶۵۲ سفر در لرستان انجام شد که با مقایسه ارقام سال 1399 و 1400 در می ابیم که جابجایی مسافران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۳۹ درصد در تعداد مسافر و ۵.۸ درصد در آمار سفرها افزایش مشاهده می شود.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا در دو سال اخیر و تاثیر آن بر کاهش مسافران حمل و نقل عمومی، این میزان رشد در تعداد مسافران امیدوارکننده است.

وی ادامه داد: اکنون ۸۳ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافر با هزار و ۳۸۸ دستگاه ناوگان و دو هزار و ۳۴۵ راننده در استان فعالیت دارند.

سمساریان اظهار کرد: امسال با هدف بهبود کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی، نظارت و رصد مستمر شرکت های حمل و نقل مسافر قبل از سفر و پایش فعالیت رانندگان با سامانه سپهتن صورت گرفته و درمجموع تعداد ۹۲ شکایت و تخلف شناسایی شده در این سامانه رسیدگی شده است.

وی گفت: اعزام ۸۱دستگاه ناوگان برای جابجایی زائران از پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران در طرح اربعین حسینی، نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در پایانه های مسافری، ارتقا و آماده سازی پایانه های مسافری برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی، گشت های مشترک با معاونت راهداری در طرح راهداری زمستانی، هماهنگی با انجمن های صنفی حوزه مسافر، انجام محاسبات نرخ جابجایی مسافر و نظارت بر اجرای آن را از اقدامات انجام شده در ۱۱ ماهه امسال می‌باشد.

سمساریان افزود: اجرای گشت های کنترل دروازه ای با پلیس راه، شرکت در جلسات و برگزاری گشت های مشترک با دستگاه های ذیربط، پیگیری طرح نوسازی ناوگان فرسوده سواری کرایه در هماهنگی با اتحادیه شرکت های سواری کرایه، تهیه بانک اطلاعاتی و جمع آوری آمار و اطلاعات فعالان حمل و نقل، راه اندازی سامانه شحباز(رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل) بخش دیگری از عملکرد اداره مسافر در این مدت است.

وی بیان کرد: بررسی و ارجاع ۳۳۰ مورد تخلف به کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی به تخلفات رانندگان و ۱۱۰ فقره پرونده به کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل و تمدید پروانه ۲۸ شرکت از اقدامات انجام شده می‌باشد.