همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر گفت: دشمن در مذاکرات وین به دنبال ایجاد جنگ رسانه‌ای است و باز شدن گره مذاکرات را در گرو مذاکره مستقیم ایران با آمریکا می‌داند، اما ملت ایران هرگز فریب این جنگ رسانه‌ای را نمی‌خورد.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" در خطبه‌های نماز جمعه ملایر اظهار داشت: مذاکرات وین هم اکنون از نظر فنی به توافق نهایی نزدیک شده، اما خط قرمز ایران در این مذاکرات برداشتن تمامی تحریم‌ها است.

وی برداشتن همه تحریم‌ها، راستی آزمایی و تضمین آمریکا و بر هم نزدن توافق را از مهمترین شاخص‌ها در مذاکرات وین عنوان کرد و افزود: ایران هنوز در این سه شاخص چراغ سبزی از آمریکا ندیده است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه مذاکرات وین به نقطه حساسی رسیده است، ادامه داد: به نتیجه رسیدن این مذاکرات نیازمند یک اراده سیاسی از طرف غربی‌ها است که باید هر چه زودتر به نتیجه برسد.

حجت الاسلام برقراری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر چون تمام تاکید دبیر شورای عالی امنیت ملی برداشتن تحریم‌ها به صورت یکجا است و محکم مقابل آمریکا ایستاده، آمریکایی‌ها به دنبال وارد کردن اتهام هایی به دبیر شورای عالی امنیت ملی هستند.

وی همچنین به سفر رئیس جمهور به قطر اشاره و بیان کرد: این سفر برای ایران از اهمیت زیادی برخوردار است و جمهوری اسلامی باید روابط خود را با کشورهای حاشیه خلیج فارس حفظ و تقویت کند و جایگاه خود را به عنوان یک ضلع مثلث تولید گاز جهان، ارتقا دهد.

خطیب جمعه ملایر در بخش دیگری از خطبه‌های خود به جنگ روسیه و اوکراین و صدور دستور استقلال دو منطقه در اوکراین از سوی روسیه اشاره کرد و گفت: آمریکا و هم‌پیمانان اوکراین طبق قول‌هایی که داده بودند، نتوانستند به اوکراین کمک کنند، این حقیقت قدرت پوشالی آمریکا است.

حجت الاسلام برقراری با گرامیداشت سالروز شهادت شهید باکری در ۶ اسفند، تاکید کرد: شهدا با شهادت خود، عَلَم مقاومت را در دست ما قرار دادند تا امروز با عَلَم مقاومت سر میز مذاکرات حاضر شویم و گفتمان ما به جای سازش، گفتمان مقاومت باشد.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه هدف دشمن بی‌تفاوت کردن مردم نسبت به ارزش‌ها و اعتقادات است، تاکید کرد: مبعث، درس بزرگ مقاومت و ایستادگی است و اگر بخواهیم امروز انقلاب اسلامی استمرار پیدا کند باید اهداف آن همچون پیشرفت کشور، عدالت اجتماعی، اقتدار کشور، تشکیل جامعه اسلامی و تمدن نوین جامعه اسلامی محقق شود.

حجت الاسلام برقراری همچنین از اقدامات اثرگذار فرمانده انتظامی ملایر و مجموعه نیروی انتظامی این شهرستان قدردانی کرد و افزود: طی ۲ ماه گذشته نیروی انتظامی ملایر موفق به دستگیری ۳۰ نفر از اراذل و اوباش شناسنامه‌دار، دستگیری بیش از ۲۰۰ نفر از سارقان به همراه اموال مسروقه، کشف بیش از ۲۰ مورد کالای قاچاق و ۲۰ مورد کالای احتکار شده، کشف حدود ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری ۲۵۰ خرده‌فروش و معتاد شد.