سنندج- ایرنا- هفته اول اسفند در کردستان با انتصاب و معرفی مدیران تعدادی از دستگاههای اجرایی همراه بود و علاوه بر آن خبرهایی از حوزه بهداشت و سلامت و آغاز ساخت مسکن ملی نیز به چشم می خورد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، آغاز هفته با خبر افزایش تعداد شهرهای با وضعیت قرمز کرونا در کردستان همراه بود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در جدیدترین رنگ بندی ابتلا به کرونا و گسترش سویه اُمیکرون، تعداد شهرهای قرمز کشور به ۳۳۷ شهر افزایش یافت که سنندج، بانه، دیواندره و کامیاران هم جزو این شهرها است.

دکتر بهروز اخوان اظهار داشت: با روند کنونی افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران، وضعیت استان طی چند روز آینده کاملا قرمز خواهد شد.

وی با بیان اینکه دهگلان تنها شهر زرد کرونا در استان است، افزود: دیگر شهرهای استان در وضعیت پرخطر بیماری قرار دارند  و در موج ششم کرونا، علاوه بر تسریع در اقدام برای واکسیناسیون، افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی به شدت الزامی است.

به همین دلیل فعالیت مدارس ۹ شهر کردستان هم غیرحضوری شد.

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: با توجه به رنگ بندی جدید کرونایی و قرار گرفتن ۹ شهر کردستان در وضعیت قرمز و نارنجی و براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، فعالیت مدارس هفت شهر تا ۵ اسفند غیرحضوری شد.

 عالمان دینی سنگربان متعهد اسلام و انقلاب باشند

نماینده ولی فقیه در کردستان در آیین بزرگداشت درگذشت ماموستا سید صلاح‌الدین حسامی امام جمعه پیشین سنندج گفت: روحانیون باید دارای چهار ویژگی عالم به روز بودن، تدین، سنگربانی از دین و تعهد انقلابی باشند، همچنانکه مرحوم ماموستا سیدصلاح‌الدین حسامی امام جمعه پیشین سنندج، از این خصلت‌ها برخوردار بود.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی اظهار داشت: از هر عالم دینی این انتظار وجود دارد که علمش به روز بوده و در کنار تدین و دفاع از دین، روحیه و تعهد انقلابی داشته باشد.

وی مرحوم ماموستا سید صلاح الدین حسامی را نمونه بارز یک عالم کامل دانست و افزود: عالم و روحانی باید پرهیزگار واقعی بوده و همواره مدافع دین و ارزش‌های اسلامی باشد و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکند.

طرح کاداستر در ۲ میلیون هکتار از اراضی ملی کردستان انجام شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: طی سال گذشته و امسال طرح کاداستر اراضی در ۲ میلیون هکتار از اراضی طبیعی استان انجام گرفته و برای یک میلیون و ۵۲۰ هزار هکتار سند تک برگ بنفش صادر شده است.

سعدی نقشبندی روز شنبه در نشست با سرپرست جهادکشاورزی کردستان اظهار داشت: نزدیک به ۴۲۰ هزار هکتار دیگر در اختیار اداره کل ثبت اسناد استان برای صدور سند قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: اصولی‌ترین راهکار جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو و فرصت طلب اخذ اسناد مالکیت اراضی ملی به صورت تک‌برگ و کاداستر شده است و روند اخذ سند ملی با سرعت در حال انجام است.

سفر استاندار کردستان به کامیاران

عملیات ساخت تصفیه خانه آب شرب کامیاران با حضور استاندار کردستان و برخی دیگر از مسوولان اجرایی در این شهر آغاز شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا در جریان سفر یک روزه به کامیاران کلنگ شروع عملیات اجرایی این تصفیه خانه با مساحت هشت هکتار را بر زمین زد و اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد هر آنچه که به لحاظ اعتباری برای این پروژه نیاز باشد به سرعت تامین کنیم.

وی تصفیه خانه را نیاز حیاتی کامیاران دانست و گفت: در استان بنا بر این است تا تمام مسائل پروژه‌ای شفاف و  روشن نشده کلنگ زنی نشود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان نیز گفت: تصفیه خانه آب شرب شهر کامیاران با هزینه سه هزار میلیارد ریال طی ۳۶ ماه ساخته می شود و ظرفیت تصفیه ۳۰۰ لیتر در ثانیه در ۲ خط است.

علیرضا تخت شاهی افزود: جمعیت زیر پوشش این طرح در حال حاضر ۶۰ هزار نفر است که در سال افق طرح به ۷۰ هزار نفر خواهد رسید.

استاندار کردستان همچنین از زمین بیمارستان جدید کامیاران که در مرحله خاکبرداری قرار دارد بازدید کرد، این بیمارستان ۵۱ هزار متر مربع عرصه دارد و جزو پروژه‌های ملی است.

زارعی کوشا همچنین از پروژه مسکن ملی کامیاران هم بازدید و با مشکلات از نزدیک آشنا شد.

استاندار کردستان در دیدار روحانیون شهرستان کامیاران هم گفت: هدف از تهاجم فرهنگی و ترویج سلفیت و افراط گرایی در کردستان ایجاد تفرقه میان مردم است‌.

وی در نشست با فعالان اقتصادی این شهرستان گفت: کشاورزی از بسترهای مهم توسعه استان و افزایش ثروت برای مردم است و با توجه به ظرفیت آب استان باید  برروی تبدیل اراضی دیم به آبی بیشتر کار شود.

معرفی برگزیدگان سومین جشنواره استانی «تئاتر ماه وتار» 

سومین جشنواره استانی تئاتر ماه وتار با معرفی هنرمندان و گروه های برتر، در بیجار پایان یافت.

در سومین جشنواره استانی تئاتر ماه وتار،  ۱۸ اثر به مرحله داوری رسید و هفت اثر هم به مرحله نهایی راه یافت.

فرهاد قائمیان، حمیدرضا نعیمی و نادر برهانی داوران این دوره از جشنواره بودند.

مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی کردستان معرفی شد

در مراسمی حجت الاسلام برومند رازیانی به عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی معرفی و از خدمات حجت الاسلام احمد حاتمیان قدردانی شد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی  در این مراسم گفت: اساس برنامه راهبردی اسلام تبیین است و امروز با توجه به هجمه‌های دشمنان، جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیاز به جهاد تبیین دارد.

حجت الاسلام محمد قمی اظهار داشت: هنر و ادب لازمه به ثمر رسیدن تبلیغ و تببین است و تبلیغ اسلام بدون هنر آنگونه که باید پیش نمی رود، حال آنکه دشمن در جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای می خواهد جوانان و جامعه را ناامید کند، هیچ علاجی جز تبیین ندارد.

 نماینده ولی فقیه در کردستان هم با تاکید بر توجه عمیق به واژه تبلیغ و مبلغ گفت: سازمان تبلیغات اسلامی بازوی توانمندی در حوزه تبلیغ و ترویج مبانی فرهنگی و دینی در جامعه به شمار می رود.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی اظهار داشت: نیروهایی که در سازمان تبلیغات اسلامی استان فعالیت می کنند، اشخاص فرهنگی هستند و ظرفیت بسیار خوبی برای تبلیغ مبانی دینی به شمار می روند.

دانشگاه کردستان در جمع ۲۰۰ مرکز آموزشی جوان دنیا قرار گرفت

رییس دانشگاه کردستان گفت: این دانشگاه در جدیدترین لیست رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان جهان تایمز۲۰۲۲ در جایگاه ۱۸۹ جهان قرار گرفت.

رحمت صادقی اظهار داشت: نظام رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز، دانشگاه‌های جوان (دانشگاه‌هایی با قدمت کمتر از ۵۰ سال) را بر اساس ماموریت‌های اصلی این مراکز شامل تدریس، پژوهش، انتقال دانش و چشم انداز بین‌المللی مورد ارزیابی قرار می‌دهد و هر ساله لیست دانشگاه‌های جوان برتر جهان را منتشر می کند.

وی افزود: در لیست رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان جهان تایمز ۲۰۲۲، تعداد ۵۳۹ دانشگاه از ۷۴ کشور حضور داشتند که بر اساس نتایج این رتبه‌بندی، تعداد دانشگاه‌های ایرانی از ۲۶ دانشگاه در سال ۲۰۲۱ به ۳۷ دانشگاه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت که دانشگاه کردستان در این رتبه‌بندی موفق به کسب جایگاه ۱۸۹ در بین دانشگاه‌های جوان جهان و در رتبه‌بندی کشوری نیز موفق به کسب رتبه کلی ۱۰در بین دانشگاه‌های ایرانی(جامع، صنعتی و علوم پزشکی) و رتبه ۳ در بین دانشگاه‌های جامع کشور شد.

۱۰۰ پروژه شاخص در وزارت صمت فعال می‌شود

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی صنعت، معادن و تجارت با اشاره به هدف گذاری ۱۰۰ پروژه طی ۶ ماه گذشته در این وزارت خانه، گفت: بسیاری از این پروژه‌ها به ریل گذاری و اصلاح ساز و کارها و قواعد کار نیاز دارد که در حال حاضر بخشی از آنها به طور جدی در حال پیگیری و اجرا هستند.

شهاب جنابی در مراسم تکریم و معارفه مدیران چند دستگاه اجرایی کردستان اظهار داشت: اجرای این پروژه‌ها همدلی و هم افزایی همه را ذینفعان می طلبد و این درخواست را از استان‌ها هم داریم که ما را در این راه همراهی کنند.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را مطرح کردند که بسیار حاوی مطالب و راهبردهای ارزشمندی است و همه باید در راستای تحقق این بیانیه تلاش کنیم.

استاندار کردستان هم گفت: با همه توان در خدمت تولیدکنندگان و حامی سرمایه گذاران حوزه صمت هستیم و مسایل و مشکلات این حوزه را پیگیری می کنیم.

اسماعیل زارعی کوشا اظهار داشت: به تعهدات خود در حوزه اشتغال و صنعت و معدن و تجارت عمل خواهیم کرد تا به رشد شاخص‌های اقتصادی در استان دست پیدا کنیم.

وی افزود: مجموعه استان در حال شکل گیری و انسجام بخشی جدیدی است که یکی از حوزه‌های موثر برای تحقق اهداف دولت بخش صمت است.

در این مراسم از خدمات «محمد دره وزمی»، رییس پیشین سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تقدیر و «بختیار خلیقی» به عنوان سرپرست جدید این سازمان معرفی شد.

صدور مجوز واردات ماشین آلات برای نوسازی ناوگان شهرداری‌ها و راهداری‌های کردستان 

پیشنهاد و درخواست استاندار کردستان در خصوص واردات ماشین آلات راهداری‌ها و شهرداری‌های استان در جلسه هیات دولت تصویب شد.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان ششم بهمن ماه در جریان سفر وزیر کشور به استان، درخواست کرد تا مجوز لازم برای واردات ماشین آلات برای نوسازی ناوگان شهرداری ها و راهداری صادر شود.

 در دیدار ۱۴ بهمن ماه سال‌جاری استاندار کردستان و مجمع نمایندگان کردستان با ریاست محترم جمهور بار دیگر زارعی کوشا از دکتر رئیسی خواست که مجوزهای لازم برای واردات تامین ماشین آلات مورد نیاز شهرداری‌ها و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان صادر شود.

بعد از پیگیری‌های صورت گرفته، این مهم  اول اسفند در جلسه هیات دولت مطرح و با موافقت ریاست محترم جمهوری و هیات وزیران مجوز واردات ماشین آلات برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهرداری‌ها و راهداری‌ها صادر شد.

مردم از طریق رسانه‌ها و مساجد به واکسیناسیون کرونا ترغیب شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: از ظرفیت‌های رسانه‌ها و مساجد برای ترغیب، تشویق و اقناع مردم به واکسیناسیون علیه بیماری کرونا استفاده شود.

مهدی رمضانی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان کردستان ضمن تشکر از تلاش‌های گسترده و همه جانبه کادر بهداشت و درمان در دوران همه‌گیری بیماری کرونا و فعالیت‌های شبانه‌روزی رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها در امر آگاهی بخشی به مردم اظهار داشت: هم اکنون کشور در پیک ششم کرونا و سویه‌ امیکرون قرار گرفته که بیش از همه کودکان را درگیر می‌کند، بنابراین ضرورت دارد اطلاع رسانی کامل و گسترده‌ای برای تشویق والدین برای تزریق واکسن به کودکان بالای پنج سال صورت گیرد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی بستری مناسب و آماده برای اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص مزایای واکسیناسیون است که از این بستر باید برای اقناع مردم استفاده شود، افزود: امروز تقریبا همه مردم به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان استفاده از ظرفیت مساجد، روحانیون و شخصیت های مختلف و همچنین تبلیغات وسیع علوم پزشکی در سطح شهرها و روستاها را در ترغیب مردم برای تزریق واکسن کرونا دارای اهمیت برشمرد و افزود: اطلاع‌رسانی باید از حالت روزمرگی خارج شود و روش‌های نوین و جذاب‌تری را در این رابطه تبلیغ کرد.

سه مدیر جدید حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کردستان معارفه شدند

سه مدیرکل جدید ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه‌ای و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان طی مراسمی با حضور مسوولان کشوری و استانی معرفی شدند.

مراسم تودیع و معارفه سه مدیر حوزه تعاون و کار و رفاه اجتماعی کردستان با حضور «محمود کریمی بیرانوند» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسوولان استانی در استانداری کردستان برگزار شد.

در این مراسم «فرزاد پیشکاری» به عنوان مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان معرفی شد و از خدمات چهار ساله «برهان صلواتی» مدیرکل سابق این اداره تقدیر شد.

«احمد توانا» نیز در ادامه این مراسم به عنوان مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان معرفی شد و از خدمات هفت ساله «جبار احمدپور» مدیر سابق این نهاد تقدیر شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت تعاون و کار، مردم محور است و بنا به تاکید وزیر، هیچ مانعی برای خدمت به مردم و به ویژه محرومان و مستضعفان در این وزارت خانه وجود ندارد.

محمود کریمی بیرانوند  به سنگینی مسوولیت مدیران اشاره کرد و افزود: مسوولان به هر میزانی که جامعه مخاطب داشته باشند باید در آخرت پاسخگو باشند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون ادامه داد: رویکرد دولت سیزدهم تحول و نوآفرینی و انجام کارهای نشدنی است که این مسئله سرلوحه اقدامات وزارت کار نیز قرار گرفته است.

استاندار کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت: میانگین سنی مدیران استان با انتصابات جدید کاهش پیدا کرده و مسیر جوانگرایی و پرورش نیروهای انقلابی کارآمد و بومی در استان هموار شده است.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: امروز یک مجموعه از مدیران جوان در استان مسوولیت می‌گیرند که این ارزشمند است و بحث کُرد و ترک، شیعه و سنی یا فلان جناح و گروه در این انتصابات مطرح نبوده است.

وی تاکید کرد: این مدیران جدید از فرزندان شهدا و نیروهای انقلابی استان هستند که امیدواریم در وظیفه و رسالت سنگینی که برعهده می گیرند موفق باشند.

دانشگاه کردستان توان جذب دانشجو را از اقلیم کردستان عراق دارد

استاندار کردستان گفت: دانشگاه کردستان به عنوان دانشگاه مادر نقش مهمی در توسعه دیپلماسی و تبادل تجربیات علمی و ارتباط موثر با کشورهای همسایه بخصوص جذب دانشجو از منطقه اقلیم کردستان عراق را برعهده دارد.

اسماعیل زارعی کوشا  در جلسه هیات امنای دانشگاه کردستان، اظهار داشت: با آغاز بکار دولت یکی از نقاط مهم و تاثیرگذار در بحث هدف گذاری مسیر توسعه استان برقراری ارتباط نزدیک بین مدیریت اجرایی با مراکز دانشگاهی و علمی استان است.

وی افزود: در این راستا دانشگاه کردستان از ظرفیت های علمی بسیار خوبی برخوردار است و قطعا از این توانمندی ها در مسیر تحقق اهداف توسعه استان استفاده می شود.

استاندار کردستان ضمن اشاره به جایگاه دانشگاه کردستان، افزود: دانشگاه کردستان از لحاظ علمی به تایید مراکز جهانی یکی از دانشگاه های برتر کشور و دارای برترین رتبه در بین دانشگاه های غرب کشور است و این یک ظرفیت مهم برای استان به شمار می رود.

 مجوز مشاغل خانگی سه روزه صادر می‌شود

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های تولید و رفع موانع حقوقی و مجوزها دربحث ایجاد اشتغال ضروری است و اکنون صدور مجوزهای مشاغل خانگی تسریع شده و در سه روز قابل انجام است.

محمود کریمی بیرانوند  در کارگروه اشتغال کردستان اظهار داشت: باید بر روی فعالیت‌هایی تمرکز کنیم که اشتغالزایی بیشتری در پی دارد که از جمله آن می توان به مشاغل خانگی و خرد اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۲.۳ میلیون نفر بیکار مطلق، ۶.۸ میلیون نفر ناامید از کار و ۱۴ میلیون نفر فاقد کار شایسته در کشور وجود دارد، اظهار داشت:  باید بر روی مزیت اقتصادی و بومی هر منطقه تمرکز شود و فعالیت اقتصادی ایجاد شود که در دسترس عموم مردم باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای هم گفت: وجود فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار، نشان دهنده عدم توجه به آموزش‌های مهارتی است که باید بیشتر به سمت این آموزش‌ها پیش برویم.

«امیر میمنت آبادی»اظهار داشت: از لحاظ نیروی انسانی، فارغ التحصیلان بیکار را در کشور داریم که از تسهیلات بانکی استفاده نکرده‌اند و این نشان می‌دهد آنها مهارت کار و کارآفرینی را ندارند.

وی گفت: این سازمان زیرساخت‌های مناسبی در بخش آموزش‌های مهارتی غیررسمی در اختیار دارد که ادارات دیگر می‌توانند از این زیرساخت‌ها استفاده کنند.

استاندار کردستان هم گفت: ایجاد ۳۳ هزار و ۵۱۳ شغل برای سال آینده در استان کردستان هدفگذاری و مورد تعهد قرار گرفته است.

اسماعیل زارعی کوشا  با اشاره به اینکه ساخت مسکن و ایجاد اشتغال دو تعهد بزرگ دولت در این استان است، اظهار داشت: براساس برنامه دولت تا چهار سال آینده باید هر سال یک میلیون مسکن در کشور احداث شود که سهم استان کردستان ۸۷ هزار واحد است.

آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: عملیات اجرایی ۲ هزار و ۷۶۵ واحد طرح اقدام ملی مسکن با تعریف هفت پروژه در استان کردستان آغاز شد.

عرفان مرادی اظهار داشت: در طرح اقدام ملی مسکن استان کردستان از میان ۲۲ هزار ثبت نام کننده، بیش از ۱۲ هزار نفر واجد شرایط، تشخیص داده شدند.

وی افزود: در همین راستا با تلاش های انجام شده برای حدود چهار هزار نفر زمین تامین شده و برای بیش از ۲ هزار  و ۷۰۰ واحد نیز پیمانکار انتخاب شده است.

دلیل تخلفات در شهرداری ها، عدم تثبیت مدیریت شهری است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان گفت: عدم تثبیت مدیریت شهری یکی از آسیب های جدی در شهرهای استان و یکی از دلایل تخلفات در شهرداری ها است.

جمشید اسدی در نشست با فرماندار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر سقز افزود: تغییرات پی در پی در انتصاب شهرداران در شهرهای استان باعث ولنگاری و تخلفات در این نهاد شد.

وی با بیان اینکه، نارضایتی از مجموعه مدیریت شهری در وهله اول متوجه شورا و سپس شهرداری، فرمانداری، استانداری و وزارت کشور است بر همدلی و هماهنگی شورا در راستای تصمیم سازی مناسب برای شهردار تاکید کرد.

 فرصت دیده شدن به ورزشکاران شهرستانی داده شود

رییس فدراسیون والیبال گفت: بابد فرصت دیده شدن به بازیکنان و ورزشکاران شهرستانی و روستایی داده شود چون در میان آنها استعدادهای بی شماری وجود دارد.

محمدرضا داورزنی در مجمع انتخابات هیات والیبال کردستان اظهار داشت: انتظار داریم هیات‌های شهرستانی شرایطی را فراهم کنند تا استعدادهای ورزشی شهرستان‌ها شناخته شده و معرفی شوند.

وی افزود: رمز موفقیت والیبال ما در گرو فعالیت هیات‌های استانی و شهرستانی است و اگر ۳۱ هیات استانی کشور کار خود را به خوبی انجام دهند، این رشته در جهان موفق خواهد شد.

رییس فدراسیون والیبال ادامه داد: ۱۰۰ درصد منابع این فدراسیون توسط خود فدراسیون تامین می شود و دولت در آن نقشی ندارد، با این حال مسابقات ما هیچوقت تعطیل نشده و سال گذشته بیش از ۷۴۰ مسابقه در کشور برگزار شده است.

در این مجمع «امید مهتاب» تنها کاندیدای تصدی ریاست هیات والیبال استان با کسب ۲۲ رای از ۲۲ آرای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رییس این هیات والیبال انتخاب شد.

شعبه ویژه تصادف در شورای حل اختلاف سنندج افتتاح شد

شعبه ویژه تصادف شورای حل اختلاف سنندج روز چهارشنبه با حضور معاونان توسعه حل اختلاف و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان افتتاح شد.  

معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان در مراسم افتتاح این شعبه با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات دستگاه قضا پرونده های تصادفات است، اظهار داشت: موضوع مربوط به این پرونده‌ها حجم بالای موجودی محاکم کیفری شهرستان سنندج را تشکیل می‌دهد.

بهادر اسدی افزود: مقرر است تا در این زمینه تمامی تحقیقات مورد نیاز قاضی شامل گواهی مرتبط با پزشکی قانونی و صورت جلسه‌های کلانتری و پاسگاه در شوراهای حل اختلاف پیگیری شده و پس از احراز و قطعیت نوع و میزان صدمات وارده، میزان دیه تعیین شود و با صدور گواهی از سوی مقام قضایی در شورا، شرکت‌های بیمه موظف به پرداخت خسارت شوند.

کم کردن فاصله بین مردم و مسوولان

استاندار کردستان در ملاقات مردمی با تاکید بر اینکه فاصله بین مردم و مسوولان باید کم شود گفت: معتقدم یکی از کارهایی که باید در استان انجام شود کم کردن فاصله بین مردم و مسوولان است تا دسترسی مردم به مسوولان که خادمان آنها هستند راحت تر شود.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: تراکم مشغله همه مدیران مانع از این بود تا وقت بیشتری برای ملاقات مردمی و دیدار چهره به چهره با آنها داشته باشند و برای همین این برنامه ثابت هفتگی در استانداری گنجانده شد تا شخصا در جریان مشکلات و خواسته های مردم قرار گیرم.

وی این دیدارها و پیگیری کار مردم را عاملی برای از بین بردن خستگی مدیران دانست.

 رشد اقتصادی کردستان با مشارکت راهبردی دانشگاه‌ها و نخبگان

استاندار کردستان گفت: رشد اقتصادی استان کردستان با مشارکت راهبردی علمی دانشگاه‌ها و نخبگان محقق می‌شود.

اسماعیل زارعی کوشا در دیدار با اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی شاخه کردستان، اظهار داشت: باید از تونایی‌های علمی و عملی دانشگاه‌ها برای کمک و همراهی به مجموعه مدیریتی دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

وی افزود: رویکرد استان باید از پروژه محوری به سمت شاخص محوری سوق داده شود و برای تحقق اهداف توسعه تلاش خود را مضاعف کنیم.

استاندار کردستان اضافه کرد: باید رویکرد جوانگرایی برای توسعه پایدار کردستان نهادینه شود و از ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان علمی و عملی نخبگان و به ویژه جوانان استفاده شود.

زارعی کوشا با بیان این نکته که دولت نگاهی ویژه برای توسعه اقتصادی در کردستان دارد در ادامه خواستار مشارکت جامعه دانشگاهی در مسیر توسعه استان شد.

اعتبارات پژوهشی کردستان تقویت شود

استاندار کردستان بر تقویت اعتبارات پژوهشی استان تاکید کرد و گفت: برای دستیابی به رشد اقتصادی اعلام شده در قانون بودجه باید الزامات دستیابی به این مهم توسط مجموعه پژوهشی در استان تعیین شود.

اسماعیل زارعی کوشا اظهار داشت: ضروری است به انجام و حمایت از طرح‌های پژوهشی که موضوع آنها در راستای حل مسئله‌ و گشودن مسیری برای رسیدن به توسعه پرداخته شود.

وی اضافه کرد: هر طرح پژوهشی که مصوب می‌شود باید پژوهشگر آن بتواند دفاعیه مطلوبی از آن کند به گونه‌ای که توقعات و انتظارات دستگاه اجرای مربوطه را برآورده کند.

زارعی‌کوشا  با اشاره به اینکه اختصاص حدود ۱۰ میلیارد ریال برای انجام طرح‌های پژوهشی در استان بسیار کم است، گفت: اعتبارات پژوهشی استان باید تقویت شود  چراکه از این مسیر می‌توانیم شاهد حل بسیاری از مشکلات و دستیابی به رشد اقتصادی باشیم.

اعضای شوراهای شهر مطالبات مردم را پیگیری کنند

نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: اعضای شورای شهر و روستا به‌جای طرح مشکل، دنبال تلاش و پیگیری مطالبات مردم باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در دیدار با اعضای شورای اسلامی کردستان با تأکید بر اینکه همه مسوولان خود را در قبال مردم پاسخگو بدانند، اظهار داشت: تلفن از دسترس خارج کردن و عدم پاسخ‌گویی، مشکلی را حل نخواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان اضافه کرد: اعضای شورا با علم به مشکلات مردم، این مسوولیت را پذیرفته اند و نباید در جلسات طرح مشکل کنند بلکه باید دنبال تلاش و پیگیری مطالبات مردم باشند و توپ را به زمین دیگران نندازند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با بیان اینکه تخریب و بیان قصورت گذشتگان، دردی نخواهد کرد، افزود: ارائه گزارش مشکلی نداشته اما سعی شود همواره حرمت‌ها رعایت و زحمات گذشتگان نادیده گرفته شود.

بیش از ۲ هزار کردستانی در آزمون دکترا شرکت کردند

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در کردستان گفت: امسال ۲ هزار و ۵۵۳ داوطلب در کنکور سراسری دکترا شرکت کردند و در ۲ حوزه امتحانی اصلی رقابت می‌کنند.

عبدالسلام قادری اظهار داشت: ۲ هزار و ۲۰۴ نفر از این داوطلبان در دانشگاه کردستان و در هفت حوزه در۲۴۷ رشته و گرایش های مختلف با هم رقابت می‌کنند،  ۳۴۹ نفر از  شرکت کنندگان هم در حوزه دانشگاه آزاد اسلامی سقز در این آزمون شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۸۴۲ داوطلب زن در سنندج و ۱۳۰ داوطلب زن در سقز با هم رقابت داشتند، افزود: یک‌هزار و ۳۶۲ مرد در سنندج و ۲۱۹ مرد هم در سقز در این آزمون شرکت داشتند.  

 مسوولان امنیت معیشتی مردم را تامین کنند

امام جمعه سنندج گفت: همانگونه که اکنون امنیت در مرزها، شهرها و اقصی‌نقاط کشورمان وجود دارد، ایجاد امنیت در بحث معیشت مردم نیز باید مورد توجه مسوولان باشد.

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار داشت: امروز مرزهای ایران اسلامی به واسطه تلاش مسوولان و نیروهای نظامی و انتظامی، از لحاظ امنیت در شرایط بسیار خوبی بوده و کشورمان در اوج اقتدار قرار دارد اما ایجاد امنیت برای معیشت مردم هم به اندازه امنیت دفاعی مهم است.

وی از دولت و مسوولان خواست برای امنیت معیشت و آسایش مردم هم با جدیت تلاش کنند و افزود: به طور قطع امنیت معیشت مردم به افزایش امنیت و آسایش کشور در سایر بخش‌ها نیز کمک می‌کند، بنابراین نباید از این مقوله غفلت کرد.

خطیب جمعه سنندج با بیان اینکه زندگی برای مردم در شرایط کنونی و با توجه به بالا بودن قیمت اجناس، بسیار سخت است، اضافه کرد: با وجود ظرفیت‌های خدادادی، منابع، معادن و نخبگان، در شان نظام اسلامی نیست که خانواده‌های فقیر و نیازمند در جامعه وجود داشته باشد.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.