سمنان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان سمنان با پیش‌بینی بارش‌های پراکنده باران و برف و کاهش چهار تا هشت درجه سانتیگرادی دما، هشدار زرد اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز شنبه به ایرنا گفت: سامانه بارشی از عصر امروز وارد جو استان می شود و تا شامگاه دوشنبه ناپایداری به همراه دارد.

ایرج مصطفوی، بارش باران و برف، مه آلودگی، کاهش دید افقی، رگبار و رعد و برق، وزش  باد نسبتا شدید تا شدید، و کاهش نسبی دما بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد را از آثار این سامانه بیان کرد.

وی گفت که امروز شنبه در اثر این سامانه بارش خفیف و پراکنده باران، در برخی نقاط وزش باد شدید، و از اواخر وقت با تقویت سامانه بارشی، رگبار و رعد و برق و در نواحی شمالی برف و مه‌آلودگی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: در روز یکشنبه نواحی جنوبی و شرقی ستان سمنان شاهد باران، رعد و برق و باد شدید خواهند بود و برای نواحی شمالی استان برف، مه آلودگی و کاهش نسبی دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: دوشنبه در پایان فعالیت سامانه بارشی، بارش های پراکنده در ارتفاعات و نواحی شرقی استان سمنان قابل انتظار است.

مصطفوی، امکان اختلال در تردد در محورهای شمالی، احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه های فصلی را مهمترین اثر مخاطرات سامانه جوی تا دوشنبه عنوان کرد.

وی بیان کرد: پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیر نواحی کوهستانی، مجهزبودن رانندگان به تجهیزات زمستانی، لایروبی جویها، آبراه ها و مسیلها، و خودداری از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان تا روز سه‌شنبه است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: دمای هوا طی روزهای آینده به طور میانگین بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می یابد و در مهدیشهر و رضوان به صفر و یک درجه سانتیگراد می رسد.